Mivel az évek óta tartó trend szerint egyre több terméket rendelnek az emberek interneten, így egyre nagyobb környezeti terhelést és forgalmat jelent a kiszállításuk. Ennek csökkentésére a bécsi tömegközlekedési vállalat, a Wiener Linien tavaly azzal az ötlettel állt elő, hogy mi lenne, ha például munkába jövet-menet az utasok vinnének magukkal egy-egy csomagot. A küldeményt az indulási megállóban lévő csomagboxból vennék fel és az érkezési megállóban lévő boxba kézbesítenék.
Ennek érdekében a Wiener Linien és a Frauenhofer Austria kutatóintézet közösen készített egy megvalósíthatósági tanulmányt arról, hogy egyáltalán hajlandóak lennének-e futárkodni az utasok. Az online megkérdezésből kiderült, hogy szívesen partnerek lennének a csomagszállításban. A legtöbben reggel hat és kilenc, illetve délután öt és este nyolc óra között vállalnák a futárkodást, és nyolcvan százalékukat nem érdekli, hogy mit szállítanak. Az is kiderült, hogy a megkérdezettek háromnegyede elvárna valamiféle ellentételezést a szolgálataiért.
Mivel a küldeményeket nem csupán Bécsben, hanem az osztrák fővároson kívül, más tartományokban is szállítani kellene, az Osztrák Posta is beszállt a projektbe. Szeptember közepéig egy online kérdőív segítségével mérik fel azt, hogy a speciális futárok miért, mikor vinnének magukkal csomagokat, maximum mekkorát és milyen ellentételezést várnak érte.
A felméréssel párhuzamosan már el is kezdődött az új szolgáltatáshoz szükséges alkalmazás és a csomagboxok fejlesztése is.
Mivel utóbbiak napelemesek lennének, nem lenne szükség elektromos áramra a működésükhöz, ennek köszönhetően bárhol fel lehetne állítani őket. Amennyiben minden a tervek szerint halad, 2024 őszén kezdhetik meg az új csomagszállítási rendszer tesztelését.