Tavaly 113 millió csomagot rendeltek interneten a bécsiek. Hogy mérsékelni lehessen az ezzel kapcsolatos gépjármű-forgalmat és dugókat, a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien azzal az ötlettel állt elő, hogy akár az utasai is szállíthatnák a csomagokat. Így 20 százalékkal lehetne csökkenteni a csomagszállítással kapcsolatos üvegházhatású gázok kibocsátását.
A Wiener Linien és a Frauenhofer Austria kutatóintézet nemrég megval��síthatósági tanulmányt készített arról, hogy hajlandóak lennének-e egyáltalán az utasok a futárkodásra, és ha igen, milyen feltételekkel. A felmérésben több mint hatezren vettek részt és pozitívan fogadták az ötletet. A legtöbben reggel hat és kilenc, illetve délután öt és este nyolc óra között vállalnák a futárkodást.
A csomagot az indulási megállóban lévő csomagboxból vennék fel és az érkezési megállóban lévő boxba kézbesítenék. Mivel csúcsidőben futárkodnának, csak kisebb csomagokat tudnának magukkal vinni. A megkérdezettek nyolcvan százalékát nem érdekli, hogy mit szállítanak, háromnegyedük pedig elvárna némi ellentételezést a szolgálataiért. A Wiener Linien most azt vizsgálja, hogy mi lehetne ez a díjazás.
A következő fázisban – nyár elején – már a gyakorlatban is kipróbálnák az ötletet, hogy teszteljék, milyen formában lehet a legjobban megvalósítani.