Hétfő délutántól teljes vonalon jár, és minden állomáson megáll az M3-as metró

Hétfő délutántól teljes vonalon jár, és minden állomáson megáll az M3-as metró

Néhány nap múlva befejeződik az M3-as metró felújítása, május 22-én délutántól már minden állomáson megállnak a teljes vonalon, azaz a Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között közlekedő szerelvények.

Öt és fél év után befejeződött hazánk legforgalmasabb vasútvonalának, az M3-as metrónak a felújítása. A rekonstrukció utolsó ütemében a Lehel téri és a Nagyvárad téri állomások újultak meg. A két állomás átépítése azért maradt a folyamat legvégére, mert a felújítás ideje alatt itt fordultak meg a szerelvények.

A tervek szerint május 22-én, hétfőn a délelőtti órákban adják át a Lehel téri és a Nagyvárad téri állomásokat, és aznap délutántól már minden állomáson megállnak a teljes vonalon közlekedő M3-as metró szerelvényei.

A metróállomások megnyitásával egyidőben, május 22-én délután változik a felszíni közlekedés is. Az M14-es és az M30-as állomáspótló járatok a továbbiakban nem közlekednek, majd május 23-tól, keddtől a 34-es és a 106-os buszok újra a Göncz Árpád városközponttól indulnak és oda érkeznek. Szintén változik az 1M villamos jelzése is, június 1-től 1A jelzéssel, de továbbra is a Bécsi út / Vörösvári út és a Népliget között járnak a villamosok.

A teljes metróvonal átadását követően az állomások környezetében kisebb, a metróközlekedést nem befolyásoló, és közvetlenül nem a felújításhoz kapcsolódó munkákra még számítani lehet az elkövetkezendő hetekben.

Az M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. A felújítás alatt teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája, új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket, és szigetelték az alagutakat is.

Az elmúlt öt és fél évben minden állomás új külsőt és belsőt kapott, és kiemelt figyelmet fordítottak az akadálymentesítésre is. Ennek keretében lifteket és ferdepályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozottak is tudják használni a metrót, illetve taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozottak közlekedését.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.