Már újra teljes vonalon jár az M3-as metró

Már újra teljes vonalon jár az M3-as metró

Hétfőn délután átadták az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar metróállomásokat, ezzel az M3-as metróvonal valamennyi állomása elkészült.

Ahogy azt korábban bejelentette a BKK, március 20-án hétfőn az utazóközönség birtokba vehette az M3-as metróvonal utolsó két felújított mélyépítésű belvárosi állomását. Az önálló épülettel rendelkező Arany János utcai és a vonal egyik legforgalmasabb megállójának számító Nyugati pályaudvar, továbbá a Dózsa György úti metróállomásokon újraindult az utasforgalom.

Az állomások mind építészetileg, mind műszakilag megújultak. A felújításnak köszönhetően akadálymentesen elérhetővé váltak, aminek érdekében a már megismert ferdeliftek mellett a Nyugati pályaudvarnál az aluljárószint és a felszín között egy hagyományos lift is épült. A két belvárosi állomás átadásával párhuzamosan két hagyományos lift megépítésének köszönhetően a Dózsa György út metróállomás megközelítése is akadálymentes lett.

Az ünnepélyes átadón beszédet mondott Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója, Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter és Karácsony Gergely főpolgármester.

Bolla Tibor beszédében kiemelte a rekonstrukció jelentőségét, hiszen annak köszönhetően hazánk legnagyobb forgalmat lebonyolító vasúti rendszere újult meg, ahol az átlagos utasszám egy munkanapon 500 ezer fő. Az elvégzett munka nagyságát hasonlatokkal érzékeltetve elmondta, a megújult oldalfal- és padló burkolatok 57.900 négyzetmétert tesznek ki, ami körülbelül nyolc és fél focipálya mérete, és a lecserélt erősáramú vezetékek 1910 kilométeres hossza Budapesttől Barcelonáig érne. Újra hangsúlyozta, hogy a munkálatok a végükhöz közelednek, és az utazóközönség türelmét kérte a Nagyvárad tér és Lehel tér állomások májusi átadásáig, amikortól egy teljesen felújított, modern, teljes hosszában akadálymentes metróvonalat vehetnek majd birtokba az utasok.

Hétköznaponként újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár az M3-as metró március 20-a, hétfő délutántól.

A Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezért ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények, a lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg:

  • A Lehel téri metróállomás környéke észak felől a Lehel térig meghosszabbított útvonalon közlekedő 34-es és 106-os buszokkal, a Nyugati pályaudvar felől pedig az M14-es állomáspótló autóbusszal érhető el.
  • A Nagyvárad tér és környezete a Népliget felől továbbra is az M30-as állomáspótló busszal, a belváros felől a 23-as villamossal, a Keleti pályaudvar felől a 23-as és a 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől pedig MOL Bubival, vagy gyalog közelíthető meg.

Hétköznap egész nap a teljes vonalon jár a metró, már az esti órákban sem kell pótlóbuszra szállni. Hétvégén csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekednek a szerelvények, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.