A pandémia előtti szintre esett vissza a fertőtlenítő-vásárlás

A pandémia előtti szintre esett vissza a fertőtlenítő-vásárlás

A korábbinál kedvezőbb járványadatok miatt úgy tűnik sokan megfeledkeztek a megbetegedések elleni védekezés gyakorlatától. Ez nem csupán az emelkedő megbetegedési számokból, hanem a fertőtlenítőszerek iránti kereslet mérséklődéséből is látszik.

Az adatok és a visszajelzések is arról tanúskodnak, hogy az emberek a korábbiaknál jóval kevésbé figyelnek a megbetegedések elleni védekezésre, megelőzésre. Ezt egyértelműen jelzik a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) adatai is. A figyelőszolgálatban résztvevő orvosok jelentései alapján végzett becslés szerint ugyanis az állapítható meg, hogy a friss, december 5 és 11 közötti adatok alapján az országban 239500 ember fordult orvoshoz akut légúti fertőzés tüneteivel. A tavalyi év azonos időszakában ez a szám 125000 környékén mozgott. A körültekintő szemlélet csökkenése egy korábbi adatnál is tetten érhető.

Ez a hozzáállás pedig pontosan tükröződik Magyarország legnagyobb háztartásvegyipari vállalatának, a Florin Zrt.-nek a fertőtlenítővásárlással kapcsolatos adatiban. Immár ugyanis ott tartunk, hogy az eladott termékek száma a 2019. évit – az utolsó koronavírus előtti év – sem éri el. Az idén eladott termékek darabszáma alapján a három évvel korábbi adatokhoz képest mintegy 17 százalék a visszaesés. Persze egyes termékek iránti kereslet természetesen eltérő mértékben változott. Az 50 milliliteres BradoLife kézfertőtlenítő gél például értékesítése például mintegy 20 százalékkal csökkent, az 500 milliliteres kiszerelés iránti kereslet viszont csak körülbelül 5 százalékkal mérséklődött.

Ma már egyértelműen kevesebb figyelmet fordítunk kezeink és a minket körülvevő felületek fertőtlenítésére, mint a koronavírus első időszakaiban. A hullámok felerősödésének elkerüléséhez ugyanakkor fontos lenne most is a védekezés ezen formája. Sőt, arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a Covid mellett számtalan időszakos és állandó vírus és baktérium tenyészik körülött��nk, melyek ellen fontos, hogy megfelelően védekezzünk. Az eladási számokból egyértelműen kirajzolódik, hogy az emberek már nem fordítanak kellő gondot a megfelelő kéz- és felületfertőtlenítésre. Így mindenképpen az a cél, hogy 2023-ban növeljük a vásárlóink tudatosságát, és tovább fejlesszük termékportfóliónkat, hogy az igényeknek leginkább megfelelő kiszerelések és termékek álljanak rendelkezésre – részletezte Barta Attila, a Florin Zrt. cégvezetője.

A háziorvosok vállalathoz érkező visszajelzése is azt mutatja, hogy vesztettek elhivatottságukból ezen a téren az emberek. Rendre arról számoltak be, hogy a tavalyinál többen jelentkeznek náluk megbetegedésekkel.

Ők is és a cég szakértői is rendre megjegyzik pedig, hogy fontos lenne erre figyelni, ugyanis a koronavírus sem tűnt el, de számos megbetegedés van jelen és erősödik ezekben a hetekben. A háziorvosok jelzéseiből az körvonalazódik, hogy az influenza most sokkal inkább jellemző a páciensek körében, mint az elmúlt években.

Egy friss kutatás a digitalizáció szerepét vizsgálták a fenntarthatósági célok elérésében. E szerint a cégek többsége adathiánnyal szembesül, és ha rendelkezésre is áll az adat, nem tudnak mit kezdeni vele. A mesterséges intelligencia használatától ezen a téren is sokat várnak.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe történelmi csúcsot ért el, majd zuhanórepülésbe kezdett. A BUX eséséhez a vezető részvények is hozzájárultak, egyedül a Mol zárta pluszban a hetet.