Bővítenék Észak-Pesten az EuroVelo kerékpárút-hálózatot

Bővítenék Észak-Pesten az EuroVelo kerékpárút-hálózatot

Gyors és biztonságos kerékpáros-kapcsolatok jöhetnek létre a IV. kerületben, a Duna bal partján, Vácon és Szobon át az országhatárig vezető kerékpárútvonal eléri Budapest belső hálózatát. Sőt, az EuroVelo 6 tervezett észak-pesti szakasza jelentősen megkönnyítheti a Dunakeszi irányából kerékpárral ingázók mindennapjait.

A projekt célja a főváros területén már meglévő EuroVelo-szakaszok fejlesztése, valamint a még hiányzó Duna-parti útvonalak megvalósítása, csatlakozva a hálózat jelenlegi, illetve tervezett szakaszaihoz. Az EuroVelo három – dél-budai, észak-budai és a Budapest–Balaton fővárosi – szakaszának tervezése tavaly kezdődött, ezt megelőzően hosszas előkészítő egyeztetések zajlottak az érintettekkel.

A Megyeri csárda és az Újpesti vasúti híd közötti szakaszon mintegy 3,5 kilométer hosszan hiányzó kerékpárút közvetlen összeköttetést teremthet a vasúti hídnál meglévő városi főhálózattal, valamint a városhatárnál már megvalósult, Budapest és Dunakeszi közötti kerékpárúttal.

A kerékpárút tervezése összehangoltan zajlott a folyamatban lévő árvízvédelmi beruházással. Az engedélyezési tervek 50-50 százalékos kormányzati és fővárosi forrásból készültek el. Az engedélyezési folyamat elkezdődött, a tenderdokumentáció a kivitelezésre várhatóan 2023 nyarán állhat rendelkezésre. A kivitelezésre jelenleg nincs forrás, ha azonban ez 2023 végéig megváltozik, a kivitelezés legkorábban 2024 tavaszán elkezdődhet.

A kétirányú, legalább 3,5 méter szélességű kerékpáros-útvonal nemcsak a IV. és a XIII. kerület kapcsolatát javíthatja, hanem megkönnyítheti a Dunakeszi irányából kerékpárral ingázók mindennapjait is. Ezenkívül a tágabb régió számára is előnyökkel járhat, hiszen megszakítás nélküli kapcsolat jön létre a Dunakanyar és Budapest belvárosa között.

Megkönnyíti a munkába és iskolába kerékpározók mindennapjait

Az EuroVelo-kerékpárútvonalak a teljes kontinenst behálózzák azzal a céllal, hogy megteremtsék a magas színvonalú kerékpáros turizmus feltételeit. Emellett azonban több helyen – így Budapesten is – olyan gerincútként működnek, amelyeket nemcsak a turisták és a kikapcsolódni vágyók, hanem a munkába, iskolába kerékpározók is használnak.

Az EuroVelo 6 az Atlanti-óceánt köti össze a Fekete-tengerrel Budapest érintésével, magyarországi szakasza Rajka és Hercegszántó között, nagyrészt a Duna mentén halad. Az észak-pesti fejlesztésnek köszönhetően javulnak a kerékpáros-közlekedés feltételei, illetve a gyalogosok is rendezett és biztonságos körülmények között sétálhatnak a Duna-parton. A gyalogos- és zöldfelületek fejlesztése ösztönzi a közterületek közösségi használatát, és növeli a kerékpáros-forgalom arányát.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.