Hazánkban egyedülálló megoldást tesztel a reptéri buszokon a BKK

Hazánkban egyedülálló megoldást tesztel a reptéri buszokon a BKK

A Budapesti Közlekedési Központ újabb lépésre készül a digitalizáció területén. A társaság egy olyan technikai megoldás tesztelésébe kezd, amely még gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a közösségi közlekedés használatát.

Magyarországon eddig sosem alkalmazott, de a világ több pontján már jól működő, a közösségi közlekedéshez hozzáférést biztosító digitális megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Központ, a K&H, a Mastercard és a Monet+.

Az újszerű technológiának köszönhetően a BKK ügyfelei előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájuk, okostelefonjuk, vagy okosórájuk segítségével használhatják a 100E repülőtéri járatot. Azonban ez a megoldás jóval több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás. Ugyanis a tranzakcióval egyszerre az érvényesítés is megtörténik, az ügyfelek bankkártyája pedig alkalmassá válik arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolják az utazási jogosultságot.

Az utasoknak tehát nem kell majd papírjegyet vásárolniuk elővételben, illetve az sem jelenthet akadályt, ha még nem ismerkedtek meg a BudapestGO előnyeivel, ezért nincs letöltve telefonjukra a népszerű applikáció. Elegendő lesz csupán elővenniük a bankkártyájukat, vagy okostelefonjukat és azt használniuk a járművön elhelyezett készüléknél.

Ez a fajta megoldás a hagyományos bankkártyás fizetésnél gyorsabb. Az új rendszer a rendkívül rövid technikai átfutás mellett azzal is gyorsítja a vásárlást, hogy automatikusan az adott járat használatához tartozó tarifát – például a 100E járaton a Repülőtéri vonaljegy ellenértékét – terheli az ügyfelek bankkártyáján.

A BKK az új módszer teszteléséhez beszerzési eljárás során választotta ki leendő partnereit. A rendszer kiépítésére és üzemeltetésére a Mastercard-Monet+ konzorciummal, míg a kártyaelfogadási szolgáltatások biztosítására a K&H-val kötött szerződést 2022. október 27-én. Az érvényesítő készülékeket a Mikroelektronika szállítja a projekthez.

A kísérleti időszak várhatóan 2023 elején indul, első lépésként a 100E reptéri busz vonalán. Kedvező tapasztalatok esetén a BKK további járatra is kiterjeszti a tesztet.

A projekt célja, hogy a BKK ügyfelei a lehető legkényelmesebben utazhassanak, illetve, hogy a társaság a BudapestGO után egy újabb digitális megoldással is népszerűsítse a környezetbarát, papírmentes közösségi közlekedést.