A Fővárosi Közgyűlés szerdai döntésével támogatta a városvezetőség javaslatát, amellyel a fővárosi önkormányzat a nehéz gazdasági helyzet ellenére is biztosítja a szükséges forrásokat az új CAF-villamosok beszerzéséhez. A közgyűlési határozatnak köszönhetően a Budapesti Közlekedési Központ Igazgatótanácsának jóváhagyásával 2024-ben 20 vadonatúj CAF-villamos érkezhet Budapestre.
A BKK tájékoztatása szerint rendkívül előnyös anyagi feltételekkel kötött szerződést a spanyol járműgyártóval 2014-ben. Ennek köszönhetően a korábban vásárolt új villamosok után most opcionálisan további járműveket rendelhet a társaság, ráadásul 8 évvel ezelőtti, mindössze az azóta eltelt eurózónás inflációval növelt árakon.
Az új villamosokért a Budapesti Közlekedési Központnak 2022-től ütemezetten, több lépésben kell fizetnie. Idén az előleg első részletét, majd 2023-ban az előleg fennmaradó részét kell rendeznie. A járművek 2024 szeptemberétől érkeznek, az előlegen túli rész fizetése akkor lesz esedékes. Havonta 2 járművet kell a spanyol gyártónak szállítania, így az utolsó villamos átvétele 2025 nyarán történhet meg.
A fővárosi járműparkfejlesztés annak köszönhetően folytatódhat, hogy a BKK májusban meghosszabbította a CAF-gyártóval kötött opciós szerződését, így november 17-ig élhet lehívási lehetőségével. Egy új közbeszerzési eljárás 4-5 évet venne igénybe, ráadásul a mostani megállapodáshoz képest legalább másfélszeres áron lehetett volna beszerezni a járműveket.
Budapesten naponta körül-belül 330 villamos szerelvény közlekedik. A forgalomban lévő villamosok harmada 45 évnél idősebb, azaz a vasúti közlekedésben általános 30 évre tervezett élettartamukat már legalább 15 évvel meghaladták.
A fővárosi villamos beszerzésekkel 2022-ig összesen 73 darab vadonatúj, alacsonypadlós CAF típusú villamos állt forgalomba. Ezek közül 17 hosszú az 1-es vonalon, 56 rövid jármű pedig a 3-as, a 14-es, a 17-es, a 19-es, a 42-es, az 50-es és a 69-es villamosok vonalán közlekedik.