Hamarosan teljesen alacsony padlós lesz a BKV buszállománya

Hamarosan teljesen alacsony padlós lesz a BKV buszállománya

Tovább folytatódik a fővárosi buszflotta fiatalítása, a BKV újabb Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbuszokat állított forgalomba Óbuda és Cinkota telephelye szolgáltatási területén. A tervek szerint egy hónapon belül teljes mértékben alacsony padlóssá válik a BKV autóbuszállománya.

Október 13-án újabb 29 darab korszerű, szóló Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbusszal bővült a BKV buszflottája.

A szűkös gazdasági lehetőségek ellenére nagy öröm számunkra, hogy ezek a járművek forgalomba állhatnak. A BKV még mindig a legmeghatározóbb szolgáltató a közösségi közlekedésben, és ezt a pozícióját minden körülmények között meg is szeretné őrizni – nyilatkozta az új buszok áadása kapcsán Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója. Hozzátette, hogy összesen 135 új busz áll forgalomba, amelynek egy része (100 darab) bérleti, más része (35 darab) pedig adásvételi konstrukcióban érkezik a fővárosi utakra.

Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója elmondta, hogy a most érkezett buszokon feül 48 Solaris–Škoda Trollino típusú trolibusz érkezik jövőre, amelynek első példánya már Budapesten van, de emellett újabb autóbuszok érkezése is várható.

Az 1990-es évek óta ez a legnagyobb egy ütemben végrehajtott autóbuszos járműparkfrissítés. A BKV buszágazatában (ide tartoznak a trolibuszok is) az alacsony padlós járművek aránya az elmúlt 8 évben 38 százalékról 91 százalékra emelkedett, és ennek a flottának a forgalomba állásával a magas padlós autóbuszok teljesen eltűnnek Budapest útjairól.

Az október 16-án forgalomba álló 29 bérelt Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbusz klimatizált, emellett korszerű dízelmotorja teljesíti a legszigorúbb, EURO 6e károsanyag-kibocsátási előírásokat.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.