Két nap alatt két csengetés: a Navigator papírjaival is megindult a kereskedés

Két nap alatt két csengetés: a Navigator papírjaival is megindult a kereskedés

Ünnepélyes csengetéssel indult a kereskedés a BÉT középvállalati piacán, az Xtend-en az elsősorban ipari befektetésekkel és stratégiai managementtel foglalkozó Navigator Investments Nyrt. értékpapírjaival.

Lezajlott az őszi időszak második kereskedésindító csengetése a Budapesti Értéktőzsdén. A mai naptól forognak a Navigator Investments papírjai a BÉT középvállalatokra specializált platformján, a BÉT Xtenden. A tradicionális csengetési ceremónián Végh Richárd, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója, Jutasi Zoltán, a Navigator Investments igazgatóságának elnöke, valamint Parádi-Varga Tamás, a tőzsdére lépést tanácsadói minőségben támogató SPB Befektetési Zrt. vezérigazgatója is részt vett.

A csengetés keretein belül a társaság 340.100 darab, egyenként 1 000 forint névértékű, dematerializált törzsrészvényét vezették be a BÉT Xtend piacra.

Az 1995-ben alapított Navigator ipari befektetésekkel, vállalatfinanszírozással és stratégiai menedzsmenttel foglalkozik. Szolgáltatásaikkal kezdetben leginkább informatikai vállalkozásokat céloztak meg, mára azonban a fókusz az ipari-, termelő- és szolgáltatói szegmensre helyeződött át. A társaság portfóliója többek között a faipar, a fémszerkezet gyártás, valamint a szerszám- és alkatrészgyártás területén aktív cégeket foglal magába. A Navigator látókörébe elsősorban olyan vállalkozások kerülnek, ahol az alapító nem talál megoldást a generációváltás problémájára és az emiatt szükségessé váló tulajdonosi szerkezet átalakítására.

A társaság tőzsdei megjelenését átgondolt építkezés előzte meg – sikeresen pályáztak támogatásért a Budapesti Értéktőzsde és a Pénzügyminisztérium közös, európai uniós forrásból megvalósuló Mentor Programjában, amely a tőzsdei megjelenéshez nyújt financiális és szakmai segítséget, emellett részt vettek az idén júniusban tartott BÉT Xmatch rendezvényen is, ahol számos befektető előtt prezentálták tőzsdére lépéssel kapcsolatos terveiket.

A társaság emellett több éve aktív szerepet vállal a BÉT hazai tőkepiac fejlesztésére irányuló törekvéseinek megvalósításában. 2018-ban, a Random Capital kizárólagos partnereként bekerültek a BÉT Xtend piachoz kapcsolódó Kijelölt Tanácsadói körbe, ahol 2021 óta immár önálló akkreditációval rendelkeznek. Ennek keretében a Navigator számos társaság tőzsdei bevezetését, részvénykibocsátását és tőkeemelését menedzselte és menedzseli ma is.

Kijelölt Tanácsadóként már a kezdetektől fogva láthattuk a BÉT Xtend piac előnyeit, a tőzsdei jelenlétben rejlő lehetőségeket. Nem volt kérdés, hogy előbb-utóbb a nyilvános működés felé kell kormányozni a Navigator Csoportot. Számunkra ugyanis az, hogy a piaci körülményekhez képest előnyösebb feltételek mellett tudunk forráshoz jutni a tőzsdén, fontos segítséget jelent az akvizíciós stratégiánk végrehajtásához. Céljaink között szerepel a Standard kategóriába történő feljutás is. A Navigator csapatával azon leszünk, hogy ezek ne csak célok, hanem elért mérföldkövek legyenek. Ezúton is szeretném megköszönni a kollégák, valamint a tanácsadóink magas színvonalú munkáját, valamint a Budapesti Értéktőzsde munkatársainak közreműködését és az évek óta tartó partneri kapcsolatot – nyilatkozta Jutasi Zoltán, a Navigator Investments alapítója, a társaság igazgatóságának elnöke a tőzsdére lépés kapcsán.

A Navigator Investments évek óta a hazai tőkepiaci ökoszisztéma aktív, meghatározó szereplője, amely az elmúlt években kiemelkedő tudást halmozott fel Kijelölt Tanácsadóként. Meggyőződésem, hogy mindezen tapasztalatok értékesek lesznek ahhoz, hogy kibocsátóként is eredményesek legyenek. Ezúton gratulálok a tőzsdére lépéshez és további sikeres növekedést kívánok! – tette hozzá Végh Richárd, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója az ünnepélyes csengetést követően.

A Budapesti Közlekedési Központ igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy kiszolgálja az utasok igényeit és megfelelő számú Mol Bubi kerékpárt biztosítson az egyes gyűjtőállomásokon. Azonban ehhez arra is szükség van, hogy a közlekedők mindig csak a kijelölt gyűjtőállomásokon rakják le a kerékpárokat. A szétszórva hagyott biciklik hiányoznak a rendszerből, ami felhasználói, üzemeltetési és városképi szempontból is gondot okoz. A BKK bevezette korábban az 5000 forint elszállítási díjról szóló intézkedést, most pedig nyereményjátékot hirdetett meg, hogy minden bicikli a helyére kerüljö...

Visszatér Budapestre a Gyulai István Memorial Atlétikai Magyar Nagydíj. A Nemzetközi Atlétikai Szövetség (WA) kontinentális sorozatának arany besorolású versenyére idén augusztus 12-én kerül sor a Nemzeti Atlétikai Központban. Gyulai Miklós, a Magyar Atlétikai Szövetség (MASZ) elnöke a hétfői sajtótájékoztatóján elmondta, hogy amikor 2011-ben a régi Puskás Stadionban először megrendezték a versenyt, azt a célt tűzték ki, hogy eljussanak oda, ahol most tartanak: a Gyulai Memorialt a világ egyik legjobb egynapos versenyeként jegyzik. Számomra emocionálisan sokat jelent, hogy édesapánk emlékér...

A horvátországi Peljesac híd mintájára mintájára Montenegró is fejlesztené közlekedési infrastruktúráját. A Kotori-öböl fölé épített híd 60 kilométerrel rövidítené le az utat, és jobb összeköttetést biztosítana Montenegró és Horvátország között.