A Budapesti Közlekedési Központ járatai és ügyfelei több mint 5800 megállóhelyet használnak nap mint nap, ezért a társaság a digitális csatornák fejlesztése mellett, a helyszíni utastájékoztatást is kiemelten kezeli. A BKK munkatársai évente mintegy 30 ezer laptáblát cserélnek a fővárosban, nemrég pedig a társaság elindította a fővárosban található jelentősebb végállomások utastájékoztatási elemeinek teljes felülvizsgálatát, megújítását is.
Az akciósorozatban a BKK szakemberei első körben felmérik a végállomásokon kihelyezett tájékoztatók állapotát, majd ezt követően felújítják az összes rossz állapotú elemet. Megújulnak a csomópontokban található utastájékoztató oszlopok és a rajtuk található információs blokkok. A járatszámok is nagyobb méretben jelennek meg a felújított felületeken, ami abban segít a BKK ügyfeleinek, hogy távolról is láthassák, milyen járatok érhetők el az adott megállóból.
Új megállóhelyi azonosítók is segítik a tájékozódást
A BKK nem csak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem – ahol az indokolt – új megoldásokkal is segíti a helyszíni tájékozódást. Azokon a végállomásokon, ahol sok különböző helyszínen – például egy aluljáró különböző kijáratainál – számtalan közlekedési eszközre lehet felszállni, egy jól látható, egyedi kóddal (például: A2, C5) látja el a megállóhelyeket. Ezeket a kódokat megjelenítik a helyszíni, illetve a webes felületeken elérhető térképeken is.
Az egyedi azonosítónak köszönhetően a budapestiek a korábbiakhoz képest könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat. Az új megállóhelyi kódoknak köszönhetően a jövőben az információs táblákon már nem azt fogják kiírni, hogy az adott járat például a 908-as busz megállójából indul – hiszen nem biztos, hogy minden utas tudja, honnan indul a 908-as járat –, hanem az új kódok alapján azonosítják a megállóhelyet.
Eddig az Örs vezér terén, a Bosnyák téren, Kőbánya alsónál, a Batthyány téren, a Göncz Árpád városközpontban, a Széll Kálmán téren, a Határ úton és a Hűvösvölgyben található végállomások utastájékoztatási rendszere újult meg. A közeljövőben Újbuda-központban és a Szentlélek téren folytatódik a munka.
Egy reprezentatív kutatás szerint a fővárosban közlekedők az utastájékoztatással, illetve azzal a legelégedettebbek, hogy szinte bárhol, bármikor elérhetők a BKK szolgáltatásai. Ezek az állítások több ezer olyan embertől származnak, akik naponta közlekednek a fővárosban. A közösségi közlekedést használók 85 százaléka az utastájékoztatással a legelégedettebb, amelyben komoly szerepe van a helyszíni tájékoztatás mellett a digitalizációnak is.