A légi közlekedésben népszerű Airbus A321neo repülőgép újabb szintet lépett a fenntarthatóságban az SAF repülőgép-üzemanyag használatával. A kísérleti járathoz használt fenntartható üzemanyagot hagyományos és biojet üzemanyag keveréke adta. Ez utóbbi a körforgásos gazdaságból származó hulladékokból és maradványanyagokból készül, és használata akár 90 százalékkal is csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást.
A Wizz Air a repüléshez 4,5 tonna (használt étolajból származó) SAF-üzemanyagkeveréket használt fel, amely 30 százalék tiszta SAF-ból és 70 százalék Jet A1 üzemanyagból állt. A légitársaság büszke, hogy Európában a legalacsonyabb az egy utaskilométerre jutó szén-dioxid-kibocsátása, és ígéretet tett arra, hogy 2030-ig tovább csökkenti a kibocsátást 25 százalékkal a 2019-es szinthez mérten. A Wizz Air az egyik legfiatalabb repülőgép állománnyal rendelkezik Európában, amelynek átlagéletkora jelenleg 4,93 év, és folyamatosan csökken, így 2024-re 3,6 évre, 2026-ra pedig még tovább, 3,2 évre változhat.
A próbarepülés során a légitársaság azt is bebizonyította, hogy a fenntartható repülés a fedélzeti szolgáltatásokat illetően is megvalósítható anélkül, hogy az a minőséget negatívan befolyásolná. A járaton utazók első kézből hallhatták WIZZ környezetvédelmi programjáról és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében tett törekvéseiről. A légitársaság arra kérte a kísérleti járaton utazókat, hogy a lehető legk��nnyebb poggyásszal utazzanak, újrahasznosítva gyűjtsék a fedélzeten a hulladékot, és lehetőleg vegán ételeket válasszák az étkezéskor a kínálatból.
A Bukarest és Lyon közt közlekedő zöld különjárat mellett jól bizonyítja a Wizz Air fenntarthatósági törekvéseit a szintén a napokban elnyert legfenntarthatóbb fapados légitársaság díja, amelyet a 2022-es World Finance Sustainability Awards átadóján kapott meg a légitársaság.
A World Finance kiemelte a Wizz Air elköteleződését is a fenntarthatóság iránt, továbbá méltatta a légitársaság flottaújítására irányuló törekvéseit és üzemanyag-takarékossági kezdeményezéseit.