A nemzeti versenyhatóság régóta hangsúlyt fektet mind a versennyel kapcsolatos társadalmi ismeretek bővítésére, mind a szakmai közélet fejlesztésére. Az ismeretbővítés ezen területeken ugyanis nagyban hozzájárulhat a verseny védelméhez és társadalmi elfogadottságának növeléséhez.
Tóth András, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese, a Versenytanács elnöke a Mathias Corvinus Collegium jogi iskolájának Közjogi Műhelye által rendezett "Emberek, adatok, platformok és technológiák – A közeljövő jogi kihívásai" kerekasztal beszélgetés keretében a Facebook versenyhatósági ügye kapcsán kifejtette:
Nem az a kérdés, hogy a felhasználók tudják, hogy a platform használatáért cserébe reklámokat kell elviselniük, vagy hogy a célzott reklámok nem hátrányosak, hanem az, hogy tisztában vannak-e a szolgáltatásért cserébe átadott adataik valós értékével, illetve hogy az adatátadással kapcsolatos felhasználói körültekintést elaltatja-e az ingyenesség hamis látszata.
Tóth András panelpartnerei Szabó Endre Győző, a NAIH elnökhelyettese, Cséfalvay Zoltán professzor, az MCC Technológiai Jövők Műhelyének vezetője, Sulyok Márton, az MCC Közjogi Műhelyének vezetője és Domokos Márton ügyvéd voltak.
Mégsem megtévesztő a Facebook?
A Kúria nemrégiben nyilvánosságra hozott ítéletében pontot tett annak a vitának a végére, hogy a Facebook magát ingyenesnek hirdető gyakorlata jogsértő-e. A taláros testület korábban közzétett döntése ugyanis hatályában fenntartotta a Fővárosi Törvényszék azon ítéletét, amely megsemmisítette a GVH 2019 decemberében hozott, jogsértést megállapító és 1,2 milliárd forintos bírságot kiszabó határozatát.