Sorozatban nyolcadszor Kelet-Európa legjobbja a Liszt Ferenc Repülőtér

Sorozatban nyolcadszor Kelet-Európa legjobbja a Liszt Ferenc Repülőtér

A „Kelet-Európa legjobb repülőtere” kategória elismerését immár sorozatban nyolcadik alkalommal nyerte el a Budapest Airport által üzemeltetett Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A díj odaítéléséről a korábbi évekhez hasonlóan most is maguk az utasok döntöttek, így elismerve a budapesti repülőtéri közösség munkáját.

A World Airport Awards a légi közlekedési iparág egyik legrangosabb díjátadója. A Skytrax-díj odaítéléséről évről évre – a repülőterektől teljesen független – több tízezer utas által kitöltött elégedettségi felmérés alapján döntenek, ahol a repülőtéri szolgáltatásokról, egyebek mellett az utasfelvételről, az utasszolgáltatások minőségéről és a biztonsági színvonalról kérdezik az utazóközönséget.

Edward Plaisted, a Skytrax vezérigazgatója elmondta: „Mivel a világ számos repülőterén 70-80 százalékkal csökkent az utasok száma a felmérés időszakában, mérlegeltük, hogy ezeket a körülményeket a 2021-ben átadott díjaknak is tükröznie kellene. Bár sok ügyfél úgy szavazott kedvenc repülőterére, hogy nem járt ott az elmúlt évben, a felmérés során nagyon sokan adták le voksukat azon repülőterek mellett, ahol a koronavírus járvány során megfordultak.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója elmondta: „Óriási megtiszteltetés, hogy sorozatban nyolcadszor a budapesti repülőtér lett az utasok szavazatai alapján Kelet-Európa legjobb repülőtere. Különösen annak fényében, hogy az elmúlt 18 hónap a légi közlekedési ipar eddigi legnagyobb kihívást jelentő időszaka volt, amely extra teljesítményt kívánt mindenkitől. Ezért az idei díj különösen fontos számunkra, hiszen nem csupán a repülőtér általános teljesítményét, hanem a járványhelyzetre adott válaszainkat is elismeréssel illették az utasok.

A Budapest Airport célja, hogy biztonságos környezetet és kiváló szolgáltatásokat teremtsen utasai számára. A repülőtér-üzemeltető a nemzetközi protokollnak is megfelelő egészségvédelmi intézkedéseinek köszönhetően folyamatosan azon dolgozik, hogy utasai számára biztosítsa a kockázatmentes repülőtéri tartózkodás lehetőségét.

Fotó: Baranyi Róbert / Budapest Airport

Mindemellett az utasélmény és a repülőtéri szolgáltatások minőségének folyamatos emelését a Budapest Airport tulajdonosai és vezetősége is egyaránt kiemelten fontosnak tartja. Ennek érdekében az elmúlt két évben 167 millió euró értékű fejlesztés történt a repülőtéren, ennek fele a tavalyi, járvánnyal sújtott évben valósult meg. A Budapest Airport a 2020-as évet minden idők legnagyobb, 110 millió eurós veszteségével zárta, ennek ellenére folyamatosak voltak a repülőtér fejlesztésével kapcsolatos infrastruktúra-, kapacitás- és digitális bővítési beruházások. A vállalat a 2019-ben megtervezett fejlesztési projektek 95 százalékát az iparágat érintő válság ellenére is befejezte, sőt a repülőtér-üzemeltető több fejlesztési vagy felújítási munka megvalósítását előrébb hozta a lecsökkent utasforgalmi időszakra. Az elmúlt hónapokban több díjat is besöpört a Budapest Airport reputációmenedzsment és munkáltatói márka terén. A PR szakma Oscar-díjaként számon tartott IPRA Golden World Awards „Reputation and brand management” kategória első helyezésével díjazták a koronavírus első hulláma alatt végzett reputációmenedzsment tevékenységet, amelyet a Budapest Airport a Lounge Group együttműködésével valósított meg. A közelmúltban egy másik rangos PR elismerést is kapott a repülőtér: az Eventiada IPRA Golden World Awards 2020-as kiírásán a Budapest Airport és a Lounge Group PR divíziójának közös munkája nemzetközi reputációmenedzsment díjat nyert. A világ legnagyobb, 34 országban zajló független munkáltatói márkakutatása, a Randstad Employer Brand Research 2021-es eredményei alapján pedig a Budapest Airport különdíjat érdemelt ki, mint Magyarország legvonzóbb munkáltatója a szolgáltatási szektorban.
A borítókép forrása: Baranyi Róbert / Budapest Airport