Remekelt az első két hónapban a Mol Bubi

Remekelt az első két hónapban a Mol Bubi

A fővárosiak nagyon megszerették a május közepén újjászületett közbringarendszert. A megújult MOL Bubi első két hónapjában többen utaztak a kerékpárokkal, mint korábban egy teljes év alatt összesen. A felhasználók érdeklődése az újraindulás óta nem csökken, maximális kihasználtsággal működik a rendszer.

A BKK ügyfelei szerint nagyon jó döntés volt a közbringarendszer újragondolása – erre utalnak a megújult MOL Bubi első két hónapjának adatai. Már az újraindítás első két hetében megdőlt a kerékpárok használatának napi csúcsa, ráadásul a felhasználók azóta is stabilan 50 százalékkal több kerékpárt bérelnek naponta, mint a megújulás előtti legsikeresebb időszakban. Az érdeklődés töretlen: az elmúlt két hónapban mért adatok szerint naponta átlagosan 6000-szer utaznak a MOL Bubi biciklikkel. Az újjászületett MOL Bubit 2021. május 20 óta többen használták, mint a 2019-es évben összesen, és már több mint 40 ezren regisztráltak a rendszerbe.

A fővárosiaktól nap mint nap érkező visszajelzések arról tanúskodnak, hogy nagyon szeretik az újjászületett közbringarendszert. Erre utalnak a megújul applikációra érkező értékelések is, amely láthatóan elnyerte a felhasználók tetszését. Korábban a Google Play Áruházban 3-ra, az App Storeban 1,6-ra értékelték a felhasználók az alkalmazást. Jelenleg 4,7 és 4,5 fölött állnak ezek a mutatók.

A BKK a fővárosi közlekedés tervezésén és szervezésén, illetve a közlekedési beruházásain keresztül hozzájárul a fenntarthatósághoz. Ennek egyik kiemelt példája a MOL Bubi, amelynek társadalmi hasznát már most is látni. A felhasználók 2021. május 20-a óta:

  • 365 000 alkalommal használták az almazöld kerékpárokat,
  • 730 000 kilométert tettek meg a biciklikkel, ennek köszönhetően
  • 13 millió kcal energiát spóroltak meg és
  • 116 000 kg szén-dioxidtól óvták meg Budapestet, ami a vásárlók számára
  • 104 millió forint társadalmi hasznot jelent.

Jelenleg 1200 almazöld bicikli van a rendszerben. Bár a rendszer üzemeltetője folyamatosan figyel a logisztikára, azonban a soha nem látott érdeklődés miatt ma még előfordulhat, hogy egy-egy állomás ideiglenesen bicikli nélkül marad. A BKK az első hónapokban kiemelten figyeli a felhasználói szokások változását, majd az indulás után 3 hónappal – immár a friss tapasztalatok alapján – újragondolt logisztikával fog működni a rendszer. A BKK célja, hogy a közbeszerzésben szereplő további 360 opciós kerékpár minél előbb a felhasználók rendelkezésére álljon.

A borítókép forrása: Nyirő Simon / BKK

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.