Átadták az újjászületett a MOL Bubit

Átadták az újjászületett a MOL Bubit

Újra bekapcsolódott a főváros vérkeringésébe a megújult közbringa-szolgáltatás. Az új MOL Bubit ünnepélyes keretek között indította útjára Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere, Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója, és Pantl Péter, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója.

A közlekedők mától egy modernebb, könnyebben használható, ráadásul – az új üzemeltetési struktúra miatt – a Főváros számára takarékosabb MOL Bubit vehetnek birtokukba, mely támogatja a fenntartható és élhető Budapest vízióját. Az újjászületett MOL Bubit a belső tesztek után utolsó lépésként több száz felhasználó segítségével tovább tesztelték, az ebben az időszakban felmerülő hibákat pedig javították. Ennek köszönhetően május 20-án elindult a megújult közbringa-szolgáltatás, így a mai naptól már bárki számára elérhetők a BKK közösségi kerékpárjai a város 158 pontján. A szolgáltatás kizárólag a MOL Bubi applikációval használható.

Mit kell tudni az új MOL Bubiról?

A MOL Bubi alapjaiban újult meg, hogy az eddigieknél lényegesen jobb felhasználói élményt nyújtson, változatlanul Budapest belső városrészeit lefedő, mintegy 30 négyzetkilométeres szolgáltatási területen.

  • A kerékpár defekttűrő, fújt gumikat kapott, ezért könnyebben tekerhető és sokkal jobban gurul elődjénél.
  • Az új applikációban minden MOL Bubival kapcsolatos ügyet pillanatok alatt el lehet intézni, nincs szükség személyes ügyintézésre, illetve a honlap is megújult.
  • Egyszerűbbé vált a kerékpárok felvétele és lezárása, amelyet egy okoslakattal lehet megtenni.
  • A városi közlekedéshez minden kiegészítővel felszerelt jármű széles skálán, könnyedén állítható nyeregmagassággal bárki számára kényelmessé teszi a kerékpározást.

A szolgáltatás részeként a MOL Bubi díjstruktúrája is megújult:

  • A havi bérlet 500 forintba, az éves bérlet 5000 forintba kerül.
  • Érvényes MOL Bubi bérlettel a rövid utazások (30 percen belül minden alkalommal) változatlanul díjmentesek. A korábban alkalmazott kaució teljesen megszűnt.
  • Alkalmi felhasználóként csupán egy egyszeri 100 forintos bankkártya-regisztrációs díjat kell fizetni a legelső használatkor, de még az is lebiciklizhető az első utazáskor.
  • Egy regisztrációval egyidejűleg továbbra is akár 4 kerékpár használható.

Az új árakkal kapcsolatban további részletek is olvashatók a MOL Bubi honlapján.

Ünnepélyes keretek között adták át

A megújult MOL Bubi-t sajtótájékoztatón mutatta be a Budapesti Közlekedési Központ 2021. május 20-án. Az eseményen Karácsony Gergely főpolgármester arra emlékeztetett, hogy Budapest számára kiemelten fontos a környezettudatos közlekedés. Ezt a célt segíti többek között a komplex kerékpárosbarát fejlesztések, az új kerékpársávok kialakítása, illetve a forgalomcsillapítási projektek mellett a MOL Bubi is. A most megújult közbringa-szolgáltatás bizonyíték arra, hogy nem kell drágának lennie egy fejlesztésnek ahhoz, hogy az fenntartható, emellett modern, színvonalas legyen – tette hozzá Budapest vezetője.

Walter Katalin a BKK vezérigazgatója szerint a társaság fő célja, hogy a budapestiek és az idelátogatók egyre többen és egyre többször válasszák a kerékpározást rövid városi utazásaikhoz, elsősorban a hagyományos közösségi közlekedési módok kiegészítéseként. Éppen ezért a MOL Bubi nem kerékpárkölcsönző, hanem sokkal több annál: a budapesti közösségi közlekedési rendszer és a BKK szolgáltatáscsomagjának szerves része. A vezérigazgató jelezte, hogy a közbringaszolgáltatás minden területén növekedett a felhasználói élmény kezdve a kerékp��r fizikai jellemzőitől, a megújult applikáción át a kedvezőbb díjstruktúráig.

Frissített stratégiánkban komoly fenntarthatósági célokat fogalmaztunk meg, így a jövőben még eltökéltebben támogatjuk az alternatív, közösségi közlekedésformák elterjedését. Ennek a részeként továbbra is névadó szponzorként állunk a Bubi mögött, és folyamatosan dolgozunk az elektromos töltőinfrastruktúránk bővítésén valamint a közösségi autózás népszerűsítésén is” – mondta a sajtótájékoztatón Pantl Péter. A MOL-csoport kommunikációs igazgatója rámutatott arra is, hogy a régió egyik legnagyobb vállalataként immár nem üzemanyagot, hanem kilométereket értékesítenek. Egy olyan élő, nyüzsgő nagyvárosban, mint Budapest különösen fontos, hogy a fogyasztók minél több fenntartható közlekedési lehetőség közül választhassanak.

A Budapesti Közlekedési Központ ezúton köszöni a fővárosban közlekedőknek a szolgáltatás szüneteltetése alatt tapasztalt türelmüket.

A borítókép forrása: Nyirő Simon / BKK

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.