Kedvezőbb tarifákkal tér vissza a Mol Bubi

Kedvezőbb tarifákkal tér vissza a Mol Bubi

Megfizethető díjak, megszűnő kaució, rugalmas, perc alapú számlázás – íme, néhány példa a MOL Bubi tarifáit érintő változások k��zül. A megújuló közbringarendszer árstruktúráját úgy dolgozták ki, hogy kedvező legyen a rendszeresen és a ritkábban kerekezők számára egyaránt.

Bár a megújuló közbringarendszer végső tesztjei még zajlanak, azt már most tudni lehet, hogyan néz ki a MOL Bubi új tarifarendszere. A rendszeres használóknak egyértelműen bérletet érdemes vásárolniuk, amely 50 százalékkal lett olcsóbb, mint korábban volt.

  • Egy havi bérlet 500 forintba kerül,
  • egy éves bérlet 5000 forintba kerül.
  • Az eddigiekhez hasonlóan érvényes bérlettel a bringák használatának első 30 perce korlátlan alkalommal díjmentes. Ha viszont valaki több mint fél óráig használja folyamatosan a biciklit, a harmincadik perc után 20 forintot kell fizetnie percenként.

Az elmúlt évek felmérései szerint kevesen vannak azok, akik több mint fél órán át bicikliznek a MOL Bubival. Az utazások túlnyomó része 7 és 11 perc közötti hosszúságú, azaz a bérletes kerekezők többségének nem kell majd ráfizetnie az ingyenes időszakra. Éves bérlet választása esetén pedig havonta alig több mint 400 forintot kell fizetniük.

Azoknak sem kell mélyen a zsebükbe nyúlniuk, akik egyszerűen csak ki szeretnék próbálni a közbringarendszert, vagy épp turistaként közlekednek a fővárosban. Az alkalmi felhasználóknak

  • egy egyszeri 100 Ft bankkártya-regisztrációs díjat kell fizetniük a legelső használatkor, amely az első utazásnál felhasználható. A bankkártya-regisztrációs díjat a következő használatkor már nem kell kifizetni.
  • Bérlés után minden megkezdett percért 20 forint használati díjat számol a rendszer.

Aki 25 percnél több ideig szeretne tekerni az almazöld kerékpárokon, annak érdemes inkább 500 forintért havi bérletet vásárolnia.

A korábbi díjstruktúrában túlhasználat esetén minden megkezdett, díjköteles 30 perces időszakért 500 forintot kellett fizetni, ami 3 óra után 1000 forint / félórára emelkedett. Az új tarifarendszerben ez is kedvezőbbé vált. A jövőben percalapú számlálás mellett csak 20 forint / perc díjat kell fizetnie az ügyfeleknek túlhasználat esetén. Azaz például egy 34 perces bringázás 500 forint helyett 80 forintba kerül.

Lépések történtek a visszaélések csökkentése érdekében. Korábban egy regisztrációval további 3 biciklit is fel lehetett venni a gyűjtőállomásokon, amellyel sajnos többen visszaéltek. Bár ez a lehetőség továbbra is megmarad, azonban a plusz kerékpárokra a bérletkedvezmény már nem vonatkozik, azaz 20 forint / perc használati díjat számol fel ��rte a rendszer. Érdemesebb lesz inkább minden biciklihez külön regisztrálni.

Milyen lesz az új MOL Bubi?

Hét évvel a fővárosi közbringarendszer indulása után nem csak a MOL Bubi tarifarendszere, hanem a teljes szolgáltatás is megújul, hogy az eddigieknél lényegesen jobb felhasználói élményt nyújtson:

  • A kerékpár a defekttűrő, fújt gumiknak és a kisebb súlyának köszönhetően könnyebben tekerhető és jelentősen jobban gurul az elődjénél;
  • az új applikációban minden ügyet könnyen el lehet intézni, többé nincs szükség személyes ügyintézésre, emellett a honlap is megújul;
  • az okoslakattal egyszerűbb a kerékpárok lezárása, a magasabb kerekek miatt pedig a dokkolás is könnyű;
  • egy vadonatúj csengőt és egy praktikus mobiltartót is kapott a kerékpár;
  • az átalakított váz és a könnyebben állítható nyeregmagasság a legmagasabbak számára is kényelmessé teszi a kerékpározást.

A fővárosban közlekedők tehát egy modernebb, könnyebben használható MOL Bubit vehetnek birtokukba, mely támogatja a fenntartható és élhető Budapest vízióját. Jelenleg a rendszer végső tesztelése zajlik, immár kizárólag ennek eredményei határozzák meg, hogy pontosan mikor térhet vissza a megújult MOL Bubi.

A borítókép forrása: Nyirő Simon / BKK

Az 18 éves indiai nagymester az utolsó, 14. partiban szerezte meg a győzelmet. Viswanathan Anand után Dommaraju Gukesh a második indiai világbajnoka a sportágnak.