Megkezdődött a MÁV új jegyautomatáinak próbaüzeme

Megkezdődött a MÁV új jegyautomatáinak próbaüzeme

Elkezdődött a MÁV-START új típusú jegy- és bérlet automatáinak 60 napos éles utasforgalmi próbaüzeme. Az összesen 13 automata tesztelése a Nyugati pályaudvaron, a Márvány- és Üvegcsarnokban, valamint a Keleti pályaudvaron, a 11-13. vágányok környezetében zajlik.

Az utasok visszajelzéseit a jegyértékesítési folyamat végén felugró QR kóddal elérhető online felhasználói elégedettséget mérő kérdőívvel vizsgálja a vasúttársaság. Az éles próbaüzemet követően, a gyártóval közösen kiértékelik a szakemberek a megszerzett tapasztalatokat. Ezután, várhatóan 2021. nyár végén kezdődhet meg a további 362 új típusú automata telepítése, amelynek keretében heti átlag 15 darabbal bővül a MÁV-START meglévő automata állománya 2022 februárjáig. A vasúttársaság régebben telepített automatái közül eddig több mint 60 frissült az új, MÁV Szolgáltató Központ által fejlesztett jegyértékesítő szoftverrel, amik szerte az országban, Pécstől Vácig, Gyulától Mosonmagyaróvárig teljesítenek szolgálatot.

Az új készüléket elsősorban a győri, az esztergomi, a szobi, a veresegyházi, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi, a hatvani, a ceglédi, az újszászi, a lajosmizsei és a kunszentmiklós-tassi vasútvonalon telepítik. Közülük 100 kizárólag bankkártyás, míg 275 vegyes, kártyás és készpénzes fizetésre is alkalmas. A berendezések a korábbiaknál strapabíróbbak, korszerűbbek, magas szintű biztonságrendszerrel (kamera, riasztó, pénzfestés) rendelkeznek. Kiemelten fontos, hogy az elővárosból leszerelt eszközök, a szoftverfrissítés és karbantartás után, új helyszíneken, jellemzően a nagy utasforgalmú vidéki állomásokon és megyeszékhelyeken, valamint a balatoni vonalakon szolgálják tovább az utasok kényelmét. Az új automaták beszerzésének összköltsége az eszközökkel és kiegészítő költségekkel együtt 4,6 milliárd forint, amit saját forrásból finanszíroz a MÁV-START.

Az utasok a menetjegyeket az automaták telepítéséig továbbra is a MÁV mobilalkalmazás, valamint a megújult online menetrendi kereső és jegyváltási felület segítségével a szokásos 10 százalékos kedvezménnyel vásárolhatják meg. A menetjegyek, feláras jegyek a vonatok fedélzetén a jegyvizsgálótól pótdíj nélkül is megválthatók, ha olyan állomáson szállnak fel, ahol nem üzemel automata, illetve nincs nyitva pénztár.

Magyarország legnagyobb személyszállító vasúti társasága az első automatákat 2013-ban állította forgalomba, 2020-ban pedig már 166 ilyen készülék működött. A MÁV-START új internetes jegyvásárlási felületének fejlesztését – a vasúttársaság saját belső erőforrásaira alapozva – a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. végezte el, amelyek között októberben megjelentek az első JÉ-s automaták is. 2021-ben már a jegyek 45,2 százalékát jegypénztárban, 27,7 százalékát online (webes felületen vagy a MÁV applikáción keresztül), illetve 15,1 százalékát jegykiadó automatákból veszik az utasok.

Összesen mintegy hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta az osztrák főváros első zöldhidrogén-üzeme. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használó üzem április elején kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében.

Magyarország második legnagyobb tava a kerékpárosok körében népszerű kirándulóhely. A két kerékpáros komp átadásával új attrakcióval, és könnyebben bejárható útvonallal bővül a Tisza-tó turizmusa.

A múlt heti rekord után visszafelé korrigált a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe. A BUX gyengélkedéséből a Magyar Telekom kivételével a vezető részvények is kivették részüket.