Célegyenesre fordult az új MOL Bubi

Célegyenesre fordult az új MOL Bubi

Bár a MOL Bubi megújításán még dolgoznak a szakemberek, azonban ma már bárki felfedezhet egy-egy új bringát a főváros különböző pontjain. Nem véletlenül, ugyanis elkezdődött a megújult közbringarendszernek a Budapesti Közlekedési Központ által folytatott tesztelése.

A BKK számára kiemelten fontos, hogy egy hibamentesen működő rendszert adjon át a fővárosiaknak, ezért különös hangsúlyt fektet a végső tesztek lebonyolítására. A megújuló közbringa-szolgáltatást először a közbeszerzésen nyertes Csepel Zrt. tesztelte, amelyet most a megrendelői próbaüzem követ.

2021. április 15-től a BKK 100 munkatársa 230 db új kerékpárral teszteli a rendszert. Ennek során a regisztrációs és bérlési folyamatokat vizsgálják, illetve a rendszer adatkommunikációs kapcsolatait ellenőrzik. Ennek a lépésnek az a lényege, hogy a megrendelő kiszűrje az itt jelentkező hibákat. A tesztelés kizárólag akkor léphet a következő szintre, ha minden rendben működik, vagy a tesztek során észlelt esetleges hibákat kijavították. A próbaüzem következő lépésében a BKK már 200 főre növeli a tesztelők létszámát, akik a valós helyzetnek megfelelően, komolyabb terhelés mellett figyelik a működés során jelentkező esetleges hibákat. Az éles indulás feltétele az, hogy több napon keresztül hibamentesen működjön a rendszer.

A koronavírus-járvány harmadik hulláma, és a védekezés miatt bevezetett kormányzati intézkedések más iparágakhoz, szolgáltatásokhoz hasonlóan a MOL Bubi gyártási folyamatát is lassították. Előre nem tervezhető helyzetek akadályozták a fejlesztéshez szükséges beszállításokat, illetve csökkentették a gyártási kapacitásokat. Ennek ellenére a BKK eltökélt abban, hogy olyan rendszert vezessen be, amely lényegesen egyszerűbben, hibamentesen működik. Ennek érdekében az új MOL Bubi indulását immár kizárólag a végső tesztek eredményei határozzák meg.

Milyen lesz az új MOL Bubi?

Hét évvel a fővárosi közbringarendszer indulása után nem csak a MOL Bubi logója, arculata, hanem a szolgáltatás is megújul:

  • 1200 teljesen új, az eddigieknél 3,1 kilogrammal könnyebb kerékpár érkezik Budapestre,
  • az új bringákat fújt, defekttűrő gumikkal szerelik fel, ami a korábbi szivacstömlős kerekekkel szemben jelentősen könnyebb és gyorsabb haladást biztosít,
  • egyszerűbb használatot biztosító okoslakat és egy praktikus mobiltartó is lesz a bringán,
  • felhasználóbarát, új weboldal és applikáció készül, amellyel egyszerűen és gyorsan lehet intézni a biciklik bérlését,
  • új, megfizethető díjszabás lesz, megszűnik a kauciós díj.

Azaz a fővárosban közlekedők egy modernebb, könnyebben használható, ráadásul – az új üzemeltetési struktúra miatt – a Főváros számára takarékosabb MOL Bubit vehetnek birtokukba, mely támogatja a fenntartható és élhető Budapest vízióját.

A borítókép forrása: Nyirő Simon / BKK

Összesen mintegy hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta az osztrák főváros első zöldhidrogén-üzeme. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használó üzem április elején kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében.

Magyarország második legnagyobb tava a kerékpárosok körében népszerű kirándulóhely. A két kerékpáros komp átadásával új attrakcióval, és könnyebben bejárható útvonallal bővül a Tisza-tó turizmusa.

A múlt heti rekord után visszafelé korrigált a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe. A BUX gyengélkedéséből a Magyar Telekom kivételével a vezető részvények is kivették részüket.