Jelentősen megváltoztatta mindenki életét a koronavírus-járvány, a Budapesti Közlekedési Központ azonban annak ellenére is elkötelezett a folyamatos fejlődés és a fejlesztések megvalósítása mellett, hogy a Covid–19 és a kormányzati döntések miatt rendkívül szűkös források állnak a rendelkezésére. A BKK üdvözli ugyanakkor, hogy március 25-én a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának ülésén megállapodás született a kormánnyal arról, hogy a főváros az uniós forrásokat többek között a pesti fonódó villamoshálózatra, járműbeszerzésre és zöld infrastruktúra fejlesztésére is felhasználhatja. A BKK 2021-ben is folyamatosan tervez, s dolgozik a már elkezdett korszerűsítéseken. A közösségi közlekedés, valamint az ahhoz kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése ebben az évben is hangsúlyos szerepet kap.
Metrófelújítás: éveken átívelő beruházás
A főváros egyik legjelentősebb közlekedési korszerűsítése, a napi mintegy 500 ezer utast szállító M3-as metró rekonstrukciója, amely a BKV Zrt. beruházásában 2017 őszén kezdődött és 2022-ben fejeződhet be. A felújított északi szakaszt 2019. március 30-án, a délit tavaly október 22-én adták át, november 7-én pedig elkezdődött a felújítás utolsó üteme, a középső szakasz korszerűsítése. Ezalatt a metró a Kőbánya-Kispest–Nagyvárad tér, illetve a Lehel tér–Újpest-központ útvonalakon közlekedik. A BKK az M3-as metró nyomvonala felett közlekedő metrópótló autóbuszokkal, valamint a metrót elkerülő, alternatív irányokba is többletkapacitást nyújtó járatokkal igyekszik maradéktalanul kielégíteni a közlekedési igényeket.
Járműparkfejlesztés: búcsú a régitől, jön a korszerű
Idén az első negyedévben két ütemben összesen 32 darab szóló Mercedes-Benz Conecto autóbusz állt forgalomba a BKV Zrt. üzemeltetésében. Az alacsony padlós járművek az állomány legkorszerűtlenebb tagjait váltják. A Budapesti villamos- és trolibusz járműprojekt második ütemének keretében 2020-ban összesen tizennégy vadonatúj, alacsony padlós CAF-villamos átvétele és forgalomba állítása történt meg, ez emeli a fővárosi közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalát. Idén, az első negyedévben további 5 jármű átvétele és utasforgalomba adása történt meg. Tervezetten még 2021 első félévben a fennmaradó hét szerelvényt is forgalomba helyezik az opciósan rendelt járműmennyiségből.
MOL BUBI: újszerű megoldásokkal
A közbringarendszer megújításának előkészítő munkái miatt november végén ideiglenesen leállt a MOL Bubi rendszer, hogy idén, a második negyedévben vadonatúj bringákkal, mobilalkalmazással, többszintű árazással és rugalmasabb használati feltételekkel megújulva térjen vissza. A megújuló MOL Bubi lényege továbbá, hogy 1200 teljesen új, a korábbinál jelentősen könnyebben tekerhető kerékpár érkezik Budapestre. Városszerte megmarad a jelenleg rendelkezésre álló 158 gyűjtőállomás, de a BKK a jövőben újszerű megoldásokat is tesztel.
Trolifejlesztés: felsővezetékes üzemmódban
A Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés elnevezésű projekt keretében a Baross utcai – jelenleg használaton kívüli – troli-felsővezetéket ismét bekötik a hálózatba, így a Harminckettesek tere–Kálvin tér közötti útvonalon is felsővezetékes üzemmódban, gazdaságosabban közlekedhetnek a trolik. Fejlesztik a villamos betápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építenek, a Kálvin téren új felsővezeték-tartó oszlopokat telepítenek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat cserélik. A fejlesztésnek köszönhetően megbízhatóan üzemeltethető, hosszú, átszállásmentes és állandó trolibuszkapcsolat jöhet létre az Orczy tér–Kálvin tér–Deák Ferenc tér–Zugló vasútállomás útvonalon. Sikeres közbeszerzési eljárás esetén a munkák várhatóan 2021 negyedik negyedévében fejeződnek be.