Az előfizetésé a jövő a hazai vállalati informatikában is

Az előfizetésé a jövő a hazai vállalati informatikában is

A koronavírus-járvány következtében sok vállalat jelentősen előrelépett a digitalizáció, az infokommunikációs megoldások és az online jelenlét területén egyaránt. Az IT iparág globális szinten átalakuláson megy keresztül, és ezekből a folyamatokból Magyarország sem maradhat ki.

A Hewlett Packard Enterprise (HPE) magyarországi leányvállalatának ügyvezetője, Szpisják Tibor várakozásai szerint a pandémia tapasztalatainak hatására a vállalati informatikában két irány fog igazán felerősödni. Egyrészt nem költözik mindenki és minden a felhőbe, de általánosan nő az igény a felhő előnyeinek kiaknázására, másrészt ennek nyomán a költséghatékony előfizetéses konstrukciók iránt bővülhet a kereslet a cégek körében.

A szakember úgy látja – és ezt támasztják alá a HPE tapasztalatai az IDC legutóbbi felmérése is –, hogy a nagyvállalatok vezetői bár elismerik a felhőmegoldások értékeit, adataik és alkalmazásaik 70 százalékát nem kívánják a felhőbe költöztetni. Helyette – biztonsági és teljesítménybeli megfontolások miatt – olyan hibrid megoldásokban gondolkoznak, amelyekben a fizikailag jelenlévő technológia platformok a felhőmegoldásokkal ötvözhetőek. A technológiai gyártók-és szolgáltatók ezt látva már most gőzerővel azon dolgoznak, hogy kitalálják azokat a megoldásokat, amelyek megadják a felhőélmény nyújtotta rugalmasságot, a könnyű elérhetőséget, a platformokon és rendszereken átívelő működést, illetve a teljesítményt a vállalatok saját rendszerében.

Szpisják Tibor szerint pont emiatt lesz vonzó az előfizetéses konstrukcióban elérhető informatika a vállalatok számára Magyarországon is. Az ok kézenfekvő. Az ezt a megoldást választó cégek saját munkatársaik és a végfelhasználók számára mindig a lehető legfrissebb technológiai megoldásokat kínálhatják, anélkül, hogy hatalmas befektetést kéne eszközölniük. A fogyasztásalapú konstrukciót választó vállalatok csak az aktuális igényeiknek megfelelő tárhely és számítási kapacitás tervezhető költségeivel számolhatnak, ráadásul annak tudtában, hogy a kapacitásaik bármikor, nagyságrendekkel megnövelhetők.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.