Jelentős javulást érzékelhetnek a földalatti utasai a hangos utastájékoztatás terén. Megújultak a szövegek és jelentősen jobb lett a hangok minősége is. Több mint 25 éve, az 1995-ös felújítás során szerelték be azokat a hangos utastájékoztató eszközöket a földalatti szerelvényeire, amelyeket most lecseréltek. A régi és elavult berendezéseket egy új, jóval modernebb technika váltotta fel. Ezeket az eszközöket az M3-as metró felújításra kijelölt szerelvényeiből szerelték ki, és jelentős javulást lehetett elérni velük.
A metrókhoz hasonlóan ezentúl a földalattin is Szalóczy Pál hangja hallható. Ezentúl angolul is elhangzanak az utastájékoztató szövegek, tekintettel arra, hogy a földalattit a járványhelyzet elmúltával remélhetőleg újra sok külföldi idelátogató veszi majd igénybe. Az angol nyelvű szövegek Rachel Appleby-tól hangzanak el.
A BKK és BKV elkötelezett a költséghatékony működés mellett – ezért döntöttek úgy a szakemberek, hogy az M3-as metró felújítás előtti szerelvényeiből kiszerelik a néhány éve beszerelt beszédszintetizátorokat, hogy azok a Millenniumi Földalatti Vasúton szolgáljanak a tovább. A BKV munkatársai a földalatti teljes, 23 szerelvényből álló járműparkján elvégezték az átalakításokat, és hozzáigazították a korábbi hangrendszerhez, így a járművezetőket nem kellett külön kiképezni az új rendszer használatára.
Az újonnan beépített hangrendszer minősége jelentősen jobb lett, ráadásul az esetleges módosításokat is sokkal gyorsabban lehet elvégezni. Az eddig használt elavult eszközöket ugyanis minden módosításkor ki kellett szerelni a szerelvényekből, és azokat egy külső szervizben kellett újraprogramozni. Az újonnan beszerelt eszközöknek köszönhetően sokkal egyszerűbben lehet frissíteni a hanganyagot.
A Millenniumi Földalatti Vasút 1896 óta szolgálja a fővárosban utazókat. A kontinentális Európa első városi földalatti vasútvonala – a világon elsőként – indulása óta elektromos árammal üzemmel. Az eredetileg a mai Vörösmarty tér és Széchenyi fürdő állomások között közlekedő földalattit 1973-ban hosszabbították meg a Mexikói útig, ekkor érkeztek a vonalra a ma is közlekedő Ganz szerelvények. Ma már a főváros egyik jelképe, 2002 óta pedig a világörökség része.