Leleplezzük az új Mol Bubi bicikliket

Leleplezzük az új Mol Bubi bicikliket

Gőzerővel zajlik az új Mol Bubi biciklik összeszerelése a Csepel Zrt. üzemében, és hamarosan a nagyközönség is találkozhat a modern kerékpárokkal a fővárosban. Az idén megújuló, fenntartható közbringarendszerhez 1200 kerékpárt szerelnek össze Csepelen, amelyeknek március 1-től kezdődik a tesztelése.

Márciustól tesztelik az új Mol Bubi kerékpárokat, azaz bárki felfigyelhet a vadiúj bringákra Budapest utcáin. 100 új kerékpárt már összeszereltek, ezekben a hetekben pedig további 400 kerékpár készül el Csepelen.

A Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. az egyetlen olyan cég ma Magyarországon, amelyik teljes körű kerékpárgyártással foglalkozik. Az 1928-ban Weiss Manfréd által alapított gyár az államosítást követően a Csepel Művek részeként működött tovább, és gyártotta a szinte mindenki által jól ismert Csepel bicikliket.

Most a vadonatúj Mol Bubi bringák készre szerelése is ebben az üzemben történik. A defekttűrő, fújt gumikkal felszerelt új bringákkal könnyebben és gyorsabban lehet haladni, az egyszerűbb használatot okoslakat biztosítja. Új bicajhoz új applikáció jár, amelynek segítségével egyszerűbben és gyorsabban lehet majd regisztrálni és felvenni a Mol Bubi bringákat, sőt egy teljesen új weboldal is készül.

2021. március 1-től a megújuló közbringaszolgáltatást a közbeszerzésen nyertes Csepel Zrt. teszteli a gyűjtőállomásokon, hogy megbizonyosodjanak arról, hibátlanul működik-e például az adatkommunikáció, azaz a kerékpár-felvétel és leadás. Március 17-től várhatóan megkezdődnek a vállalkozói folyamattesztelések, itt már nemcsak a bérlést, de a regisztrációt, a fizetést és az ehhez kapcsolódó folyamatokat is ellenőrzik. A sikeres Vállalkozó tesztek alapján lehet megajánlani a rendszert a BKK számára tesztelésre, és kezdődhet a Megrendelő oldali teszt (várhatóan március 23-tól), ahol a BKK Zrt. kollégái győződnek meg a rendszer üzemképességéről. Ekkor már az ügyfélszolgálati folyamatokat is vizsgáljuk.

Ha minden rendben működik, illetve a tesztek során észlelt esetleges hibákat kijavították, várhatóan még tavasszal elindul a próbaüzemi tesztelés. Ennek a célja, hogy a valóshoz hasonló terhelés alá vessék a rendszert, és a hibátlan működés kritériumait megteremtsék. Ez az egyik végső feltétele az éles indulásnak. A próbaüzem végére már 800 kerékpár várja az üzembe helyezést, további 400 kerékpárt az éles üzem indulását követő négy héten belül állítanak üzembe.

Összesen mintegy hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta az osztrák főváros első zöldhidrogén-üzeme. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használó üzem április elején kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében.

Magyarország második legnagyobb tava a kerékpárosok körében népszerű kirándulóhely. A két kerékpáros komp átadásával új attrakcióval, és könnyebben bejárható útvonallal bővül a Tisza-tó turizmusa.

A múlt heti rekord után visszafelé korrigált a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe. A BUX gyengélkedéséből a Magyar Telekom kivételével a vezető részvények is kivették részüket.