Már két buszgyártó céggel kötött együttműködési megállapodást a MÁV

Már két buszgyártó céggel kötött együttműködési megállapodást a MÁV

Az INTER Traction Electrics Kft-vel és a BM HEROS Zrt-vel kötött megállapodást a MÁV a napokban. Ennek célja, hogy az abban résztvevők kiaknázzák a digitalizációban és az automatizálásban rejlő előnyöket, kihasználják a szinergiákat. A jövőben további hasonló együttműködések megkötését is tervezi a MÁV.

Még 2020-ban csatlakozott a magyar vasútgyártás az IPAR 4.0 fejlesztési irányhoz. A MÁV célul tűzte ki, hogy a kognitív (öntanuló) gyártási környezet kialakítása révén a gyártási költségeket tovább csökkenti. A projektötlet által megvalósítandó kutatás-fejlesztési célkitűzés az IPAR 4.0 része, amely egy olyan öntanuló mesterséges intelligencia alapú termelési környezetet vizionál, melyben a Szolnoki Járműjavítóra egyedileg fejlesztett gyártó- és vezérlő berendezések saját maguk hangolják össze és szervezik meg a működésüket - emberi beavatkozás nélkül. Ez a jelenlegi manuális úton történő vasúti járműgyártást mind mennyiségben, mind minőségben és hatékonyságban nagyságrendekkel felülmúlja.

A két buszgyártó társasággal kötött együttműködési megállapodásnak köszönhetően az IPAR 4.0 fejlesztési iránnyal összhangban a vasúttársaság a Szolnoki Járműjavító jövőbeni szerepét kívánja növelni.

A megállapodás értelmében az INTER Traction Electrics Kft. (ITE Kft.) és a BM HEROS Zrt. szándékában áll, hogy az általuk gyártott autóbusz-kocsiszekrények, illetve járművek vonatkozásában a vasúttársasággal egy jövőbeni üzleti együttműködési rendszert alakítson ki a gyártási folyamat modernizálása érdekében. Ennek érdekében a MÁV a Szolnoki Járműjavítóba tervezett IC+ robotizált gyártósor kialakításakor figyelembe fogja venni, hogy az ITE Kft. által gyártott autóbuszok kocsiszekrényváz főelemei, valamint a BM HEROS Zrt. által készített járművek itt is gyárthatók legyenek.

A MÁV további buszgyártó társaságokkal is hasonló együttműködési megállapodások megkötését tervezi. Már zajlanak az ezekkel kapcsolatos előkészítő egyeztetések.  A MÁV-Volán-csoport kiemelt célja a városi, regionális és helyközi közösségi közlekedés fejlesztése, a szolgáltatások összekapcsolása, hosszútávon egységes, utasbarát, környezettudatos és költséghatékony közösségi közlekedés létrehozása.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.