A PABooks legújabb könyvmegjelenései 16.

A PABooks legújabb könyvmegjelenései 16.

Az elmúlt hetekben Pallas Athéné Könyvkiadó két újabb könyve jelent meg. A kreatív gondolkodás készségeit bemutató kötet alkotóként és magánemberként is hasznos tudással vértezi fel az olvasót.

Csizmadia Norbert: Geofúzió – Geopolitikai útikönyv a 21. századhoz

Csizmadia Norbert geográfus a földrajzi és a gazdasági összefüggések feltárásával értelmezi a 21. század geopolitikai folyamatait. Kutatási eredményeit 100 szemléletes és új térkép segítségével is bemutatja most megjelenő „Geofúzió: A földrajz szerepe a 21. századi gazdasági és geopolitikai világrendben�� című könyvében.

A 21. század nemzetközi viszonyai a korábbinál is összetettebbé, sokrétűbbé váltak, így az elemzésükhöz és megértésükhöz is új eszközökre van szükség. A szerző korábbi, szakmai sikerkönyve, a „Geopillanat – A 21. század megismerésének térképe” folytatásaként megjelenő „Geofúzió” című könyvében a geofúzió módszerével vizsgálja a korszak mozgatórugóit, erőközpontjait, eredményeit és stratégiáit.


Pascal Boniface: A nemzetközi kapcsolatok atlasza

A francia geopolitikai szakértő a stratégiai jelentőségű nemzetközi kapcsolatok legfontosabb eseményeit veszi sorra és elemzi 1945-től napjainkig. Ez a kötet egyaránt hasznos olvasmányként szolgálhat mindazoknak, akik többet szeretnének megtudni az elmúlt 75 esztendőről, és azoknak is, akik csup��n az ismereteiket szeretnék felfrissíteni, illetve új megvilágításba helyezni.

Az atlaszt két markáns egység alkotja: a nemzetközi tér címet viselő első egység a második világháború végével, Európa felosztásával, a hidegháborúval, majd az ezt követő enyhüléssel, a két szuperhatalom békés együttélésével, a dekolonizációval és a harmadik világgal, majd a Szovjetunió összeomlásával és az ennek nyomán kialakuló stratégiai helyzettel foglalkozik. A könyv második részében a szerző területi egységenként csoportosítva elemzi a térség, illetve egyes meghatározó államok helyzetét, geopolitikai szerepét.

A borítókép forrása: GazMag