Bécsben nem divat a bliccelés

Bécsben nem divat a bliccelés

A közösségi közlekedés színvonalának köszönhetően európai összehasonlításban a bécsi utasok a legbecsületesebbek. 2020-ban csupán két százalékuknak nem volt érvényes jegye vagy bérlete. Valószínűleg a fizetendő pótdíj összege is elrettentő hatással bír, napi száz ellenőr biztosítja a járműveken a rend betartását.

Bécsben nem éri meg bliccelni. Ha valakinek nincs érvényes jegye vagy bérlete, 105 eurót (37 900 forintot) kell fizetnie. Ha az illető ezt a helyszínen nem teszi meg, ez az összeg 115 euróra (41 500 forint) emelkedik. Ha pedig valaki 14 napon túl egyenlíti ki a tartozását, már 145 eurója (52 300 forint) bánja. Összehasonlításképpen, egy éves bérlet ára Bécsben 365 euró. "A közösségi közlekedés az igazságosság elvén alapszik, amit minden erőnkkel igyekszünk megvédeni. Ha valakit bliccelésen érünk, a legdrágább jegyünket kapja" – mondja Alexandra Reinagl, a Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien ügyvezető igazgatója.

Az osztrák fővárosban naponta körülbelül száz ellenőr van szolgálatban a különböző járműveken, a Közlekedési Vállalat honlapján pedig még arról is tájékozódhatnak az utasok, hogy a következő napokban melyik járatokon találkozhatnak velük. A járványhelyzet miatt megváltoztak az utazási szokások, és az ellenőröknek is alkalmazkodniuk kellett az új helyzethez. Ügyelnek arra, hogy az ellenőrzés során betartsák a biztonságos távolságot és az eddigiektől eltérően nem csoportosan, a megállókban ellenőrzik az utazókat, hanem egyenként a járműveken. 2020-ban összesen 3,1 millió utas jegyét ellenőrizték Bécsben, 2019-ben ez a szám még 4,9 millió volt.

Az osztrák főváros utasai az egyik legbecsületesebbek Európ��ban, ami a Wiener Linien szerint az áraknak és az ezért cserébe kapott minőségnek köszönhető. 2020-ban a bécsiek csupán két százalékának nem volt érvényes jegye vagy bérlete. Berlinben ez az arány három százalék, Hamburgban és Frankfurtban öt. Párizsban az utasok tíz százaléka bliccel.

(A borítókép forrása: © Wiener Linien)

Összesen mintegy hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta az osztrák főváros első zöldhidrogén-üzeme. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használó üzem április elején kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében.

Magyarország második legnagyobb tava a kerékpárosok körében népszerű kirándulóhely. A két kerékpáros komp átadásával új attrakcióval, és könnyebben bejárható útvonallal bővül a Tisza-tó turizmusa.

A múlt heti rekord után visszafelé korrigált a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe. A BUX gyengélkedéséből a Magyar Telekom kivételével a vezető részvények is kivették részüket.