Vezető hazai és nemzetközi cégek fogtak össze a fenntartható és innovatív közlekedésért

Bemutatkozott a nagyközönségnek a közelmúltban megalakult Jövő Mobilitása Szövetség. A szervezet célja a fenntartható közlekedési megoldások és innovációk bemutatása, népszerűsítése és fejlesztése, valamint az érintett hazai piaci szereplők szakmai szintű képviselete. A szövetséget 20 ismert nemzetközi és magyar cég alapította.

Jövő Mobilitása Szövetség az iparági, valamint a hazai és nemzetközi szakmai érdekképviseleten túl a szabályozó hatóságokkal és az innovátorokkal szoros együttműködésben dolgozik az alternatív hajtású közlekedési megoldások elterjesztésén, elsősorban az elektromos autók és a mikromobilitási megoldások terén. Stratégiájukban kiemelt helyen szerepel a részvétel a szabályozás és a gyakorlat összehangolásában, az elektromos járművek otthontöltési feltételrendszerének kidolgozásában, a mindenki számára elérhető töltési infrastruktúra harmonizációjában, valamint a mobilitással kapcsolatos ösztönző- és támogatórendszerek kialakításában és továbbfejlesztésében. A Jövő Mobilitása Szövetség mindezeken túl a kutatás-fejlesztés támogatásában, a terület edukációjában, a fenntartható közlekedés-szervezésben, valamint az infrastrukturális adatmegosztásban és -szolgáltatásban is részt vállalna.

A szervezet küldetéséről és terveiről Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke elmondta: „Azért alapítottunk iparágakon átívelő szövetséget, hogy mind a szabályozót, mind a mobilitással, e-mobilitással foglalkozó szakmai közösséget, azaz a fenntartható közlekedési megoldások minden érintettjét összehozzuk egy élhetőbb és tisztább környezet érdekében, az Európai Unió törekvéseivel is összhangban. Célunk, hogy szakmai és érdekképviseleti munkánkkal támogassuk a fenntarthatóbb gazdasági modellek meghonosítását, valamint segítsük a városokat és a társadalmat a jövő mobilitási rendszereire való átállásban. Fontos, hogy szövetségként működjünk, azaz az iparág érdekeit képviseljük és nem az egyes tagok üzleti érdekeit.

A Jövő Mobilitása Szövetség 2021-ben a mobilitási és mikromobilitási irányok meghatározása, a szakmai műhelymunka és az edukációs tevékenység beindításán túl az elektromos autóhasználati költségek elszámolhatóságának biztosítására fókuszál. A szervezet a következő három évben olyan kulcsfontosságú fejlesztéseken dolgozik majd, mint az elektromos jármű töltőhálózat országos lefedettségnek előmozdítása, a kapcsolódó töltési rendszer átjárhatósága vagy a közösségi közlekedést kiegészítő utolsó kilométeres megoldások elterjesztése, a járműmegosztó szolgáltatások elterjedésének és szabályozottságának elősegítése, de céljuk például az is, hogy az elektromos autóvezetés a járművezetői oktatás része legyen.

A Jövő Mobilitása Szövetség – a Fenntartható és Innovatív közlekedésért szervezet alapító tagjai a BÉFLEX, a Blinkee.city, a Driving Camp, az E.ON Hungária, az Elektromotive Hungaria, az Environmental Research Institute, a Gerinfo, a H1 Systems, a Hyunday, az Innoplace, a KIA Motors, a KPMG, a Mercarius Flottakezelő, a Neosoft, a Nissan, az OTP Mobil, a Pappas Auto, a Porsche Hungária, a Posta Biztosító és a Vodafone. Első körben csatlakozott a Szövetséghez az MVM Csoport, a MÁV Szolgáltató, a ShareNow és a GreenGo is.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.