A Nestlé megsokszorozza erőfeszítéseit az éghajlatváltozás elleni küzdelemben

A Párizsi Klímaegyezmény céljaival összhangban létrejött ENSZ éghajlat-politikai vállalásának (Business Ambition for 1.5 °C) egyik első aláírójaként a Nestlé a tervezettnél korábban hozza nyilvánosságra részletes, határidőkhöz kötött tervét céljai eléréséhez. A Nestlé új intézkedéseivel 2030-ra felére csökkenti kibocsátásait, 2050-re pedig eléri a nettó zéró kibocsátási szintet.

A vállalat legfontosabb intézkedései közé tartozik a gazdák és beszállítók támogatása a regeneratív, talajmegújító mezőgazdasági gyakorlatok alkalmazásában, több százmillió fa ültetése a következő 10 év során, valamint az a törekvés, hogy 2025-re a Nestlé villamosenergia felhasználásának 100%-át megújuló erőforrásokból fedezze. A vállalat emellett folyamatosan bővíti „karbonsemleges” márkáinak körét.

Az igazgatóság felismerte, hogy a klímaváltozás elleni küzdelem területén stratégiai fontosságú megtennünk a megfelelő lépéseket – mondta Paul Bulcke, a Nestlé elnöke. – Mindez nemcsak a vállalat hosszútávú sikerét támogatja, de hozzájárul a következő generációk fenntartható jövőjének biztosításához is.

A konkrét ütemterv a Nestlé működésének és üzleti tevékenységének teljes átvilágítása eredményeként született meg, melynek során a svájci élelmiszeróriás felmérte az előtte álló kihívás mértékét, majd meghatározta a célok gyorsabb megvalósításához szükséges intézkedéseket. A vállalat 2018. során 92 millió tonna üvegházhatású gázt bocsátott ki – vállalásuk teljesítését ehhez az értékhez viszonyítva mérik.

Az éghajlatváltozás sürgető probléma, ezért nekünk is cselekednünk kell. Az azonnali cselekvés elengedhetetlen vállalatunk hosszú távú sikere érdekében – mondta Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója. – A világ szinte minden országában jelen vagyunk, így egyedülálló lehetőségünk van arra, hogy eredményesen lépjünk fel az éghajlatváltozás elleni harcban, hisz méretünknek, erőnknek és jelenlétünknek köszönhetően valódi változást tudunk elérni. Beszállítóinkkal, iparági partnereinkkel, kormányzatokkal, civil szervezetekkel és fogyasztóinkkal együttműködve közösen fogunk dolgozni azon, hogy csökkentsük környezeti lábnyomunkat.

A Nestlé nettó zéró hatást célzó munkájának három fő területe:

• A vállalat jelenleg is több mint 500 000 gazdálkodóval és 150 000 beszállítóval dolgozik együtt világszerte talajmegújító mezőgazdasági gyakorlatok alkalmazásán. Ezek jelentősége, hogy javítják a talaj egészségét, és visszaállítják a változatos ökoszisztémákat. Az együttműködés részeként a Nestlé magasabb, prémium áron vesz át nagyobb mennyiségű terményt, és társberuházóként járul hozzá a szükséges beruházási költségekhez. A vállalat 2030-ig várhatóan több mint 14 millió tonna alapanyagot vásárol talajmegúj��tó mezőgazdálkodást folytató területekről, ezzel is növelve az azok iránti keresletet.  

A Nestlé a következő 10 év folyamán évente 20 millió fa ültetésével az újraerdősítési programját is kiterjeszti azokon a területeken, ahonnan alapanyagait beszerzi. A több fa több árnyékot biztosít a terményeknek, több széndioxidot köt meg a légkörből, nagyobb hozamot, biológiai sokszínűséget és jobb talajegészséget eredményez. A vállalat legfőbb alapanyagaihoz, így például a pálmaolajhoz és szójához kapcsolódó elsődleges ellátási láncai 2022-re erdőirtásmentesek lesznek. Az ilyen és ehhez hasonló lépésekkel a Nestlé hosszú távú partneri kapcsolatot épít ki a gazdálkodó közösségekkel, egyben nagyobb létbiztonságot és magasabb jövedelmet biztosít számukra a jövőre nézve.  

• Működése során a következő öt év folyamán a vállalat 187 ország 800 telephelyén tervezi az áttérést 100%-ban megújuló forrásokból származó villamosenergia felhasználásra. A vállalat járműflottáját 2022-ig világszerte alacsonyabb kibocsátású megoldásokra cseréli, csökkenti munkatársai üzleti utazásainak számát és ellentételezi az utazásokból adódó széndioxid kibocsátást. Emellett gondoskodik a vizek védelméről, a környezeti erőforrások helyreállításáról, valamint csökkenti a gyártás során keletkező élelmiszerveszteséget. Magyarországon a Nestlé mindhárom gyára 2017 óta kizárólag megújuló forrásokból származó villamosenergiát használ. 

• A termékportfólióját tekintve a Nestlé folyamatosan bővíti a növényi alapú élelmiszer- és italkínálatát, a receptúrák átalakításával pedig környezetbaráttá teszi termékeit. Ezzel párhuzamosan növeli „karbonsemleges” márkái számát, ezzel is lehetőséget teremtve a fogyasztóknak arra, hogy ők is hozzájáruljanak az éghajlatváltozás elleni küzdelemhez. Több más ismert márka mellett a népszerű növényi alapú Garden Gourmet termékcsalád és a Nespresso például már 2022-re karbonsemlegessé válnak. 

Kibocsátásunk mintegy kétharmada a mezőgazdaságból származik, ezért egyértelmű, hogy a talajmegújító mezőgazdaság, illetve az újraerdősítés jelentik a nettó zéró kibocsátáshoz vezető utunk alapját” – mondta Magdi Batato, a Nestlé vezérigazgató-helyettese és operatív igazgatója. - Ez irányú lépéseinkkel tovább csökkentjük kibocsátásunkat és hozzájárulunk a biodiverzitás védelméhez, helyreállításához. Emellett folytatjuk a gyártási tevékenységünkkel járó kibocsátások megszüntetését és tovább fejlesztjük termékportfóliónkat. Fel van adva a lecke, de elkötelezettek vagyunk amellett, hogy teljesítsük feladatunkat.  

A vállalat a következő öt évben összesen 3,2 milliárd svájci frankot fektet be a tervezett munka felgyorsításának érdekében, amiből 1,2 milliárd svájci frankot a regeneratív mezőgazdaság fellendülését támogatja saját ellátási láncában. Ezeket a beruházásokat elsősorban működési és strukturális hatékonyság révén finanszírozzák, hogy ne jelentse a működési költségek növekedését.