Magyarország idén harmadszor csatlakozik a Vállalkozó Nők Világnapja nemzetközi kampányához, amely a világ 144 országában a legfontosabb globális vagy helyi problémákra fókuszál. Arra hívjuk fel figyelmet, hogy erősítsék, ösztönözzék, támogassák és ünnepeljék a vállalkozó nőket, a nők vállalkozásait, és a nők által képviselt társadalmi ügyeket.
A magyar kampány célja egy nőbarát vállalkozói ökoszisztéma létrehozása, melyben a szereplők tisztában vannak a női vállalkozások értékeivel, és törekszenek a nemek közti egyenlőtlenségek oldására.
Ma a világon a munkák többségét a nők végzik, a jövedelmek alig feléért. Miközben a Global Gender Gap Monitor szerint a jelen trendjei mellett 257 év szükséges a nemek közti gazdasági szakadék áthidalásához, és a szegények 70%-a nő, nincs olyan ország a Földön, amelyben a nemek közti egyenlőség megvalósult volna.
A női vállalkozások jellemzően az erőforr��saik jelentős részét a jövő nemzedék életkörülményeinek javítására fordítják, ezáltal is hozzájárulva a szegénység felszámolásához. Ugyanakkor a női vállalkozások sajátossága az is, hogy olyan területeken és/vagy oly módon működnek, melynél a segítségnyújtás, az életminőség javítása, az esélyegyenlőség lényeges szerephez jut. Épp ezért is van rájuk nagyobb szükség, mint valaha.
Az idei 3 napos online esemény során közvetlenül is érintjük a világválság női vállalkozásokra gyakorolt hatását a Hétfa Kutatóintézet friss elemzése, és a nők vállalkozási tevékenységének segítése terén működő fejlesztők tapasztalatai, valamint vendégeink megélése alapján. A szektorok sokféleségét reprezentáló rangos résztvevőkkel folytatott beszélgetések során szó esik a női vállalkozások finanszírozási lehetőségeiről, a női befektetői megközelítésről, a női vállalkozások fenntarthatóságra gyakorolt hatásáról, a társadalmi felelősségvállalás kérdéseiről és a befektetések nemre gyakorolt hatásának mérhetőségéről, a nemek egyenlőségét, a nők helyzetének javítását célzó üzleti, társadalmi és civil kezdeményezések finanszírozási lehetőségeiről Budapesten és vidéken.
A MagNet Bank az esemény partnereként két kerekasztal-beszélgetést szervez. Az egyik témája a hatásmérés és annak lehetséges aspektusai egy fenntartható vállalkozásfejlesztési folyamatban, azaz arra keresünk választ, hogy egy tudatos vállalkozásfejlesztési folyamatba hogyan kéne beilleszteni a hatásmérést és a hatásmérésbe pedig beépíthetőek-e kifejezetten női esélyegyenlőségi mérőszámok.
A másik panel azt feszegeti, hogy a bank támogatóként az elmúlt évek alatt milyen nőügyi területeken működő szervezeteket segített és ezeknek a szervezeteknek milyen specifikus igényeik lehetnek forrásszervezés, adománygyűjtés, céges partnerség területén.
Az esemény programjáról bővebben itt olvashatnak:
https://www.facebook.com/events/999129180515699https://www.facebook.com/events/999129180515699