Egy webáruháznak sem szabad, hogy gondot okozzon a logisztika
Az e-kereskedelem korábban is rohamléptékben fejlődött hazánkban, ezt a folyamatot azonban a koronavírus felgyorsította. A hirtelen nagymértékű forgalomnövekedés azonban hatalmas nehézségek elé állítja a logisztikában kevésbé jártas e-kereskedőket. Erre a területre a változékonyság és a szezonalitás egyaránt jellemző, valamint gyakran bonyolult tárolástechnikát is igényel az áru. A szaktudás nélkül, általános eszközökkel végzett árukiszolgálás már havi pár ezer csomag esetén működésképtelenné válhat, azonban mindez egy, a logisztikában 30 éves tapasztalattal rendelkező vállalat számára nem jelent problémát.
“Az új fulfillment szolgáltatásunk célja, hogy teljesen levegyük a logisztika összes feladatát a kereskedők válláról. Egy már jól kipróbált, stabil rendszerrel indulunk:például a külföldről érkező áruk egyenesen a Trans-Sped raktárába érkezhetnek és a webáruházakkal automatikusan szinkronizált logisztikai platform segíti a termékek honosítását és megfelelő dokumentálását. Majd a csomagolást, rendelések feldolgozását, számlakezelést és kiszállítást is profi stáb végzi, így zökkenőmentessé válik az egész folyamat. Jelenleg egy 2 000 négyzetméteres raktár áll rendelkezésre erre a célra, majd jövő májusra 10-12 000 négyzetméteresre fogjuk növelni az e-kereskedelem számára hasznosítható területet.” -mondta Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped Csoport ügyvezetője.
A hagyományos logisztika sem szorul a háttérbe
Az új e-kereskedelmi üzletág mellett természetesen a fő profilját sem hanyagolja el a vállalat. A 2021-ben csatarendbe álló raktárcsarnok a gyártó és feldolgozóiparban működő vállalatok számára is a legmagasabb szintű szolgáltatásokra alkalmas helyszínt fog biztosítani. A raktárkapacitások mellett a korábbi budapesti irodáját is kinőtte a Trans-Sped, így májusban átköltözött a IX. kerületi Népliget Business Centerbe a fővárosi szállítmányozási iroda, valamint a kontrolling, kereskedelmi, raktárlogisztikai, HR és kommunikációs osztály is.