Műanyagmentes Július a koronavírus árnyékában

A kezdeményezésben, amely a környezettudatosságra és hulladékcsökkentésre hívja fel a figyelmet, a GazMag szerkesztősége 2019 után idén is részt vesz. Azonban ez sem lesz olyan, mint tavaly.

A Műanyagmentes Július (Plastic Free July) kezdeményezés 2011-ben indult el Ausztráliában, és az elmúlt években nemzetközi akcióvá nőtte ki magát. Célja, hogy a környezettudatos fogyasztásra és a hulladék-képződés csökkentésére hívja fel a figyelmet. Az egy hónapos kihívás során az általunk "létrehozott" műanyag-hulladék nullára csökkentése, de legalábbis minimalizálása a cél.

A GazMag szerkesztősége 2019-ben vett részt először a Műanyagmentes Július akcióban. Az egy hónapos időszakról szerzett tapasztalatainkról, élményeinkről 2019-es évi 3. lapszámunkban olvasható írás. Ebben szerepel egy ígéret, mely szerint jövőre újra belevágunk. Az akkori jövő év most érkezett el, így 2020 júliusában ismét elkezdjük ezt a kihívást. Azonban - mint szinte minden - ez is merőben más lesz, mint előző évben volt. A Covid-19 koronavírus-járvány, az emiatt bevezetett korlátozások, és mindezek hatásai az élet sok területét átírták, emiatt a két július elég nehezen lesz egymással összehasonlítható. Az ígéretünkhöz azonban tartjuk magunkat, és pandémia árnyékában is törekszünk szerkesztőségünk munkájának műanyagmentességére, és árgus szemmel figyeljük, hogy környezetünk mennyire fogékony ugyanerre az év hetedik hónapjában.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.