A PABooks legújabb könyvmegjelenései 2.

A PABooks legújabb könyvmegjelenései 2.

Bár a járványügyi korlátozásokban enyhítések történtek, a szabályozás továbbra sem teszi lehetővé rendezvények megtartását, így a Pallas Athéné Könyvkiadó könyvbemutatói sem kerülnek megtartásra a megszokott formában. Az újonnan megjelenő könyvből azonban szerkesztőségünk újfent kapott egy-egy példányt, amelyeket ennek köszönhetően röviden be is tudunk mutatni olvasóinknak.


Giles Lury: Inspiráló innovációk - 75 marketingtörténet, kis segítség nagy ötletekhez

Marketingtörténetek, nemcsak marketingeseknek! Giles Lury „Inspiráló innovációk: 75 marketingtörténet, kis segítség nagy ötletekhez” című műve egy rendkívül olvasmányos, tanmesékből szőtt kötet, amely 75 világszerte ismert márka történetét meséli el szórakoztató formában, kiemelve az inspiráció forrását jelentő kulcsmomentumokat, ötletszikrákat is. Hogyan oldották meg az általunk is ismert cégek (például a General Motors, a Michelin, az Unilever, vagy a Netflix) a szembejövő kihívásokat? Milyen ötletekkel tűntek ki versenytársaik közül,és indultak el oda, ahol most vannak? A könyvben bemutatott történetek és anekdoták arról tesznek tanúbizonyságot, hogy a legnagyobb ötletek sokszor ott rejtőznek, ahol nem is keresnénk, és akkor születnek, amikor nem is várnánk. A szerző úgy véli, nem kell mást tennünk, csak résen kell lennünk!

A könyv a világhírű cégek, brandek, termékek és szolgáltatások valós történetein keresztül azoknak az „őrülteknek”, feltalálóknak, innovátoroknak, evangélistáknak és lázadóknak a gondolkodásmódjába enged bepillantást, akik úgy döntöttek, hogy mernek változtatni a dolgokon, hogy ezáltal maradandót alkossanak, és valahogy jobbá tegyék a világot. A jelenlegi válsághelyzetben akár ötletet is meríthet a műből az, aki épp a cége újrapozicionálását tervezi.


C. Otto Scharmer : Az U-vezetéselméletről röviden - Alapelvek és alkalmazások

„Hogyan tanulunk, amikor átütő erejű eseményekkel találkozunk? Hogyan tanulunk a formálódó jövőből?” C. Otto Scharmer „Az U-vezetéselméletről röviden” című könyvének fókuszában az emberi tudatosság fejlesztése áll. Az, amire figyelünk (egyéni és társadalmi szinten egyaránt) alapvetően meghatározza azt, amit létrehozunk és amilyen irányba a világot formáljuk. Az U-vezetéselmélet egy olyan tudatosságalapú módszer, amely forradalmi módon ötvözi a rendszeralapú gondolkodást, az innovatív tervezést és a változások vezérlését. A könyv izgalmas útmutatást kínál a vezetők és a szervezetek számára, hogyan tudják ezt a gyakorlatban megvalósítani.

A könyv alapgondolata szerint az U-vezetéselmélet egyik fundamentuma a figyelem. A figyelmünket azonban gyakran vakfoltok árnyékolják be, gondoljunk csak a mindennapjaink részét képező online munkavégzésre, ahol számos új impulzus próbál kizökkenteni abból, amit csinálni szeretnénk. Mindezek felismerése és tudatosítása nemcsak a vezetés lényegét jelenti, hanem kritikus jelentőségű azoknak a mélyreható, rendszerszintű változásoknak az előmozdításához, amelyekre a magánembernek, az üzleti életnek és a társadalom egészének egyaránt égető szüksége van. De hogyan tudjuk újratervezni a társadalmi rendszereket úgy, hogy egyúttal megolduk napjaink szorongató kihívásait is? Hogyan tudjuk az éber jelenlét, vagyis a tudatosság erejét használni a kollektív rendszerek átalakításához? Scharmer ezekre a kérdésekre nemcsak válaszokat keres, hanem gyakorlati megoldásokat kínál. Felvázol egy praktikus keretrendszert az oktatási intézményeink, gazdaságaink és demokráciáink „operációs rendszereinek” frissítéséhez. A mű nemcsak cégvezetőknek hasznos olvasmány, hanem mindenkinek, aki tudatosabbá, eredményesebbé szeretné tenni akár szakmai- akár magánéletét.