A jövő logisztikai megoldásai – fesztivállá bővült a Logisztika Napja a Trans-Spednél

Hogyan lehet a gyógyszereket biztonságosan szállítani és tárolni? Mi kell ahhoz, hogy egy teljes gyárat percre pontosan ellásson alapanyaggal egy logisztikai cég? Az automatizáció, a digitalizáció és a robotika fejlődésének milyen hatása van a logisztikára? Ezekre a kérdésekre adott választ a Logisztika Fesztivál programja, ahol a szakma kulisszatitkaiba nyerhettek betekintést a látogatók.

A jövő logisztikai megoldásaival és interaktív programokkal várta a Trans-Sped Csoport debreceni és tatai telephelyén a diákokat a Logisztika Napja alkalmából. A magyar nagyvállalatnál kiemelten fontos a társadalmi felelősségvállalás, és aktív szerepet vállal a cégcsoport abban, hogy megszólítsa a jövő logisztikus generációját. A rendezvény a diákok és a szakma iránt érdeklődők számára olyan tudást és szemléletet hivatott átadni, amely felkészíti őket a jövő logisztikai kihívásaira.

Évről évre egyre nagyobb érdeklődés övezi a rendezvényt, ezért bővítette a vállalatcsoport a programot. Logisztikai munkagép-bemutatókkal, a raktári feladatok által inspirált játékos aktivitásokkal és raktárbejárások segítségével mutatták meg a professzionális ellátási lánc működését. A cél, hogy a diákok izgalmas módon ismerkedhessenek meg nemcsak a logisztikával, hanem a hozzá szorosan kapcsolódó egyéb területekkel is – legyen szó akár az elektromos járművekről és ezek kihívásairól, a Trans-Sped saját fejlesztésű szállítmányozási szoftveréről, vagy a raktár-automatizációról.

A cégcsoport küldetésének tekinti a közlekedés biztonságosabbá tételét az utak minden résztvevője számára, ezért a vállalat a „Láss a sofőr szemével!” bemutató mellett - amely során a résztvevők kipróbálhatták, hogy mit lát egy tehergépjármű-vezető a fülkéből - további vezetésbiztonsági szimulátorokkal hívták fel a figyelmet a tehergépjárművek körül kialakuló holttér észlelésének fontosságára.

A komplex logisztikai nagyvállalat csaknem három évtizede van jelen a piacon, a globális rendezvénysorozathoz pedig azért csatlakozott, hogy a szakma teljes spektrumát bemutassa az érdeklődő, pályaválasztás előtt álló fiataloknak. Debrecenben és Tatán csaknem 400 tanulót érdekelt a Trans-Sped Logisztika Fesztivál.

„A szakmai utánpótlás biztosítása kulcsfontosságú az iparágban, éppen ezért tartjuk kiemelten fontosnak, hogy olyan eseményeket szervezzünk, mely valóban felkelti a fiatalok érdeklődését a logisztikai szakmák iránt. A Logisztika Fesztiválon interaktív formában, játékosan, életszerű példákon keresztül tudjuk megmutatni a vállalati folyamatokat. Célunk, hogy a diákoknak karrierlehetőséget mutassunk, hiszen mi jó szakembereket, ők pedig biztos hivatást és munkahelyet találhatnak. Ez tehát olyan lehetőség, ahol mind a két oldal nyer.” – nyilatkozta Elek Gergő, logisztikai igazgató.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.