Változások jönnek a Mol Bubinál – a bérleteseket is érinti

Változások jönnek a Mol Bubinál – a bérleteseket is érinti

A budapesti közbringarendszer 2026-ban teljesen megújul. Ehhez kapcsolódik a BKK mostani bejelentése, mely szerint június 24-től kivezetik a féléves Mol Bubi bérleteket.

Fontos változás lép életbe napokon belül a fővárosi közlekedésben. Június 24-ével a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kivezeti a féléves Mol Bubi-bérletet. Az intézkedés oka, hogy a BKK jelenleg érvényben lévő szolgáltatási szerződése 2025 decemberében lejár, így ezt követően a társaság nem tudja biztosítani a bérletek érvényességének maximális idejét – derült ki a közlekedési vállalat csütörtöki közleményéből.

Jövő évben indul az új, kibővített közösségi kerékpáros rendszer, azonban ezt megelőzően lezárul a jelenlegi szolgáltatási időszak a tíz éves Mol Bubi életében. A BKK kiemelte, hogy bár június 24-től a társaság kivezeti a féléves Mol Bubi-bérletet, a kerékpárokat továbbra is használhatják az utasok, a rendszeresen közbringát használók számára a Mol Bubi havi bérletet javasolja a közlekedési vállalat.

Emlékeztette, hogy a BKK nemzetközi jógyakorlatok vizsgálata, társadalmi egyeztetések, valamint piaci szereplőkkel való konzultációt követően 2024. október elején közbeszerzési eljárást indított a Bubi 3.0 kialakítására. Az új rendszerbe azonban az érvényben lévő féléves bérletek technikai okokból nem vihetők majd át, ezért a társaság – a korábbi Mol Bubi 1.0-ról a Mol Bubi 2.0-ra való váltás tapasztalataiból kiindulva – kivezeti ezt a terméktípust.

Elektromos bringákkal érkezik az új Bubi

A közlekedési vállalat célja, hogy a Bubi a jövőben is tovább fejlődjön, és rugalmasan bővíthető flottával, a korábbinál sokkal nagyobb területet lefedve, továbbra is kedvező árakkal tegye vonzóvá a városi kerékpározást. A társaság 2026-ban egy új, nemzetközi viszonylatban is innovatívnak számító közbringarendszer indítását tervezi, amely a mostaninál jelentősen nagyobb, rugalmasan bővíthető flottával és elektromos rásegítésű kerékpárokkal valósul majd meg.

A BKK a szolgáltatás folytatásához tavaly ősszel közbeszerzési eljárást indított, amely jelenleg is folyamatban van. Az eljárás eredménye, hogy ki lesz a Bubi új szolgáltatója, várhatóan néhány hónapon belül kiderül. Az új rendszer kerékpárjai 2026 elejétől fokozatosan jelenhetnek meg a fővárosi utakon.

A tervek szerint az új közbringarendszer legalább 5000 kerékpárt biztosít majd, amelyből legalább 1000 db elektromos rásegítésű lesz, és a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedi majd. Az új szolgáltatás olyan városrészekbe is elér majd, mint az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-városkapu, a József Attila-lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is felvehetők és leadhatók lesznek.

A Központi Statisztikai Hivatal megjelentette a "Magyarország, 2024" című éves zászlóshajó kiadványát, amely átfogó képet nyújt hazánk gazdasági, társadalmi és környezeti helyzetéről az elmúlt év vonatkozásában, valamint bemutatja a nemzetközi összefüggéseket is.