Közzétette a 2024-re vonatkozó éves riportját a MÁV. Ebben kiemelik, hogy a tavalyi évben a magyar vonatok menetideje körül-belül 95,5 millió perc volt, ami több mint 181 évnek felel meg. Erre jutott nagyjából 3,6 millió percnyi, vagyis mintegy 6,9 évnyi késés, ami a teljes menetidőhöz viszonyítva 3,8 százalékos arány.
A vasúttársaság szerint ez ugyan elmarad a világjárvány utáni években rögzített számoktól, azonban a vármegye- és országbérletek bevezetése, valamint a tarifareform hatására 2024-ben már jóval többen és jóval többet utaztak a MÁV-csoport járataival, mint korábban, ami egyúttal nagyobb igénybe vételt jelent az egyre inkább elöregedő pályahálózatnak és járműállománynak is. Hozzátették, hogy az új tarifarendszer hatására emelkedett az elszállított csoportok (például kiránduló osztályok) száma is, a regisztrált csoportok száma megközelítette a 29 ezret.
A közlemény kiemelkedőnek nevezte a HÉV-ek pontosságát, ez 2024-ben 99,6 százalékos volt, ami a MÁV szerint világviszonylatban is a legpontosabb szolgáltatások közé emeli az elővárosi vasutat.
A MÁV és a Volán összevonása óta a cégcsoporthoz tartoznak a menetrend szerinti buszjáratok is. Tavaly több mint 12 millió autóbuszuk közlekedett, adataik szerint 97,7 százalékos pontossággal.
A közlemény megjegyezte, hogy 2025. nyarától pénzvisszatérítés jár majd a 20 percet meghaladó vasúti késések után. A tavalyi adatok alapján ilyen mértékű késésben az összes vonat 6 százaléka volt érintett.