Egyre nagyobb aktivitást mutat a bioüzemanyagok piacán a Wizz Air. A fapados légitársaság jelentős összeggel támogatja a fenntartható repülőgépüzemanyag (SAF) fejlesztésével foglalkozó amerikai CleanJoule vállalat kutatásait. A zöld start-up cégbe összesen 50 millió dollárt fektetett be az Indigo Partners konzorcium, melynek a Wizz Air mellett a szingapúri GenZero, az amerikai CleanHill Partners, valamint a Frontier Airlines és a mexikói Volaris légitársaság is tagja.
A pénzösszeg a CleanJoule technológiának fejlesztését segíti, amelynek célja, hogy mezőgazdaságból származó maradványokból és egyéb hulladék biomasszából költséghatékonyabban állíthasson elő nagy teljesítményű fenntartható üzemanyagot. Egy hónappal korábban több mint ötmillió fontot fektetett be egy szennyvíziszapból bioüzemanyagot előállító cégbe, a Fireflyba.
A mostani befektetés a légitársaság közleménye szerint fontos fejezet az olyan globális összefogások terén, amelyek a szén-dioxid-kibocsátás mérséklését és az éghajlatváltozás elleni érdemi fellépést tűzték ki célul.
A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség szerint a kereskedelmi repülőgépek meghajtására használt, de kisebb szénlábnyomú SAF üzemanyag akár 65 százalékkal is hozzájárulhatna ahhoz, hogy az ágazat 2050-re elérje a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást. Az alapanyagtól és az előállításához használt technológiáktól függően a SAF a hagyományos repülőgép-üzemanyaghoz képest drasztikusan csökkentheti az üvegházhatású gázok kibocsátását.
A konzorcium beruházásának részeként a Wizz Air, a Frontier Airlines és a Volaris kötelező érvényű megállapodásokat írt alá legfeljebb 90 millió gallon SAF megvásárlására. Az Indigo Partners vezetői helyet kapnak a CleanJoule igazgatótanácsában is.