Ausztria fővárosának turisztikai hivatala is felült a mesterséges intelligencia vonatra – és vitt magával néhány macskát is, hogy garantált legyen a siker. Ugyanis a macskás tartalom és mesterséges intelligencia ugyanis a fő eleme legújabb, UnArtificial Art című kampányának, amellyel az Egyesült Államok keleti partján és Torontóban hívja fel a figyelmet Bécsre.
A kampányban mesterséges intelligencia segítségével macskákra cserélték például Klimt A Csók, Egon Schiele Önarckép földicseresznyével című művén az emberi alakokat, de macskásították Bruegel Bábel tornya építése című művét is. A különleges plakátok májusban láthatók a New York-i Times Square-en, Manhattan népszerű városrészein, Chicagóban, a Millenium Parknál és Washington metróállomásain.
Az UnArtificial Art kampány üzenete, hogy a mesterséges intelligencia mögött mindig eredeti alkotások bújnak meg, amelyek – jelen esetben – Bécsben láthatóak. Ráadásul a személyes élményeket semmi sem pótolhatja.
Mivel az Egyesült Államok Bécs egyik fontos turisztikai piaca, az osztrák főváros idén plusz egymillió eurót fordít az osztrák főváros amerikai népszerűsítésére.