A közösségi közlekedés versenyképességének egyéni közlekedéssel szembeni javítása érdekében az utazási szokásokhoz még jobban igazodó, összehangolt vasúti és buszos menetrendek teszik vonzóbbá, szerethetőbbé a vonattal, busszal utazást. A legfőbb újdonságok az észak-pesti elővárosi térségben élők utazását könnyítik meg, melyet a hatvani vonal felújítása, valamint a Kőbánya felső állomás és a Keleti pályaudvar között megépített harmadik vágány tesz lehetővé.
A vasútvonalak csaknem harmadát érintik a menetrendi vagy éppen tarifális fejlesztések, az utasok kényelmét pedig – a várhatóan jövő év elejére teljessé váló – 40 darabos KISS motorvonatflotta és a Volánbusz 2018 óta több mint 1800 új járművel bővülő autóbuszflottája is szolgálja.
A járványhelyzet okozta 20-30 százalékos visszaesést követően az utasszámok már közelítenek a 2019 első kilenc hónapjának adataihoz, akkor közel 103 millióan választották a vasúti utazást, míg idén szeptember végéig 96 millióan utaztak vonattal belföldön. A távolsági közlekedésben már meg is haladta az utasszám a járvány előtti mértéket. 11,5 millió utas utazott a MÁV-START távolsági járatain idén január és szeptember között, többen mint 2019-ben.
Az új menetrenddel kapcsolatos részletes tájékoztatás ezen a linken található.
A december 11-től életbe lépő új vasúti menetrend nemcsak belföldön, hanem a nemzetközi viszonylatokon is több fejlesztést, változ��st hoz. Erről ezen a linken olvasható bővebb tájékoztatás.