Befejezte munkáját a Lánchídnál használt toronydaru

Befejezte munkáját a Lánchídnál használt toronydaru

Látv��nyos munkafázissal érkezett újabb szakaszához a Lánchíd felújítása: a szakemberek augusztus 11-én elkezdték lebontani a budai toronydarut, és napokon belül befejezik az ideiglenes rakpartlezárást szükségessé tevő munkákat is.

Lezárultak a Lánchíd budai hídfőjének környezetében azon munkák, amelyek során a szakembereknek hatalmas acélelemeket kellett megmozgatniuk. Ezért augusztus 11-én, csütörtökön elkezdték lebontani a budai toronydarut, amelyet tavaly júliusban állítottak fel, és több mint egy évig segítette az átkelő felújítását.

A 12 tonna teherbírású szerkezetről óriási autódaru segítségével szakaszosan emelik le a toronydarut rögzítő, összesen több mint 100 tonnás súlyokat, majd lebontják a 45 méteres gémet és a mintegy 30 méter magas vázszerkezetet. A Lánchíd felújításának kezdetén a budai és a pesti oldalon is egy-egy toronydarut telepítettek, ezek emelték fel a hídra azokat a hatalmas acélelemeket, amelyeket a különleges sínrendszeren mozgó bakdaruk vittek a beépítésük helyére. Az emelőszerkezet pesti oldali párja előreláthatólag még két hónapig marad szolgálatban.

A budai rakpartszakason a végéhez közeledik a munka, de a nyitásra még várni kell

Napokon belül befejeződnek az ideiglenes rakpartlezárást szükségessé tévő munkák is, így a budai parti nyílásban már elbontották a Lánchídon közlekedő bakdarut és annak – külön a hídra tervezett – sínpályarendszerét. Köszönhetően annak, hogy a szakemberek a terveknek megfelelőan haladtak a felújítással az átkelő budai hídfőjénél, hamarosan elvégzik a híd alá függesztett és munkaszintre süllyesztett állványzat bontását is (az állványon veszélyes munkát végző dolgozók, valamint a munkaterület alatt közlekedők biztonságát nem lehetett a közúti forgalom fenntartása mellett biztosítani, ezért volt szükség a rakpartszakasz ideiglenes lezárására).

A lezárt rakpartszakaszt – a Halász utca és a Döbrentei tér között – a Lánchíd felújításához kapcsolódó munkák sikeres befejezésével még nem adják vissza a forgalomnak, azt csak az augusztus 20-i nemzeti ünnep és a tűzijáték rendezvénytechnikájának leszerelése után, augusztus 22-én vehetik ismét birtokba az arra közlekedők.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.