Az utasok is részt vehetnek a közösségi közlekedés fejlesztésében Bécsben

Az utasok is részt vehetnek a közösségi közlekedés fejlesztésében Bécsben

Új platformot hozott létre a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien, ahova minden, a közösségi közlekedés iránt érdeklődő ötletét és véleményét várják. Tarifák és jegytípusok, járatok és útvonalak, digitális szolgáltatások – a Wiener Linient minden érdekli

Milyen a jó busz- és villamosmegálló? Milyen igényeknek kell kívül-belül megfelelnie? Ez a témája a Wiener Linien első „Ötletműhelyének”, a bécsi közlekedési vállalat új platformjának, amelyet azért hoztak létre, hogy az utasokkal közösen fejlesszék tovább az osztrák főváros közösségi közlekedését.

Az érdeklődőknek először regisztrálniuk kell a https://www.wienerlinien.at/oeffi-denkwerkstatt oldalon, majd a rendszer olyan workshopokat és rendezvényeket ajánl számukra, amelyek megfelelnek a regisztrációkor megadott érdeklődési körüknek. A konkrét termékekről és szolgáltatásokról szóló workshopok mellett a résztvevők időnként online kérdőíveket kapnak egy-egy témához, illetve a „Nyitott labor” keretében elmondhatják véleményüket és megvitathatják a Wiener Linien egy-egy fejlesztési ötletét, jövővel kapcsolatos vízióját.

Az Ötletműhelyek keretében a tömegközlekedés egyetlen szelete sem marad ki. Szó lesz tarifákról és jegytípusokról, járatokról és útvonalakról, infrastruktúráról és digitális szolgáltatásokról.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.