Több száz új kerékpárral bővül a Mol Bubi hálózata

Több száz új kerékpárral bővül a Mol Bubi hálózata

A Budapesti Közlekedési Központ és a Csepel Zrt. nagy számú bővítést hajtott végre a Mol Bubi közbringa-szolgáltatás eszközparkjában. Csaknem 200 vadonatúj kerékpárral gyarapszik az elérthető biciklik száma, az első példányok már most az utcán vannak.

Újra bővül a Mol Bubi. A BKK partnere, a Mol Bubi bicikliket gyártó Csepel Zrt. 190 új kerékpárt helyez forgalomba a napokban, ezzel jelentősen növekszik a közösségi kerékpárok száma a fővárosban.

A Csepel Zrt. a nyáron is kiemelten kezeli a projektet, ezért a gyár teljes kapacitással a kerékpárok gyártásán dolgozott az elmúlt időszakban. A biciklik közül több tucat már kikerült a gyűjtőállomásokra, a további kerékpárokat pedig folyamatosan helyezik ki a következő napokban. Azonban a BKK 2022-ben nemcsak több száz vadonatúj Mol Bubi kerékpárral fejleszti a szolgáltatást, hanem a fővárosiak igényeit kiszolgálva a rendszer szolgáltatási területét is bővíti, valamint hamarosan a Podmaniczky téri állomás is újra elérhetővé válik.

A bővítésre nagy szükség van, hiszen a közbringa-szolgáltatás a tavalyi megújulása óta hatalmas népszerűségnek örvend a fővárosiak körében. A Mol Bubi egymás után döntötte meg a rekordokat, májusban egy jelentős mérföldkőhöz érve, elérte a 2 milliós utazásszámot, és azóta már átlépte a 2 és fél milliót is. Az elmúlt hónapokban egyre gyakrabban ment 13 ezer fölé a napi utazásszám, sőt májusban és júniusban voltak olyan napok is, amikor 14 ezernél is többször használták a kerékpárokat, ami abszolút rekordnak számít. Az átlag júniusban 12 ezer fölött alakult.

Rendkívül fontos a Mol Bubi kerékpárok tudatos használata

A Mol Bubi kerékpárok felvétele a kódmatrica-olvasóval is zökkenőmentes lehet, de az applikációban is meg lehet adni azt a 6 jegyű számsort, amely a kerékpár hátulján vagy a nyeregcső alatt található. A kerékpár hátulján lévő okoslakat egy hangos kattanással automatikusan nyílik, a sípszó után pedig használható is a bicikli. A kerékpárok felvételéhez hasonlóan fontos, hogy a járművek lezárása is csak a gyűjtőállomásokon történhet, ez alól kivétel a parkoltatás, amit az alkalmazáson belül kell elindítani. A kerékpár lezárásakor az okoslakat gombját ütközésig kell nyomni, a sípszó pedig jelzi, ha a biciklit sikeresen visszahelyezték.

A BKK minden esetben azt javasolja a felhasználóknak, hogy ellenőrizzék az alkalmazásban a bérlés állapotát, ott pontosan látható, hogy a felhasználónak sikerült-e elindítani a bérlést, valamint a visszaadás sikerességéről is ott tud meggyőződni.

A Budapesti Közlekedési Központ az ügyfelek visszajelzései alapján próbál minél többet tenni azért, hogy kiszolgálja a folyamatosan növekvő igényeket és megfelelő számú kerékpárt biztosítson az egyes gyűjtőállomásokon. Ehhez azonban az is szükséges, hogy a közlekedők mindig csak a kijelölt gyűjtőállomásokon rakják le a kerékpárokat.

Ez azért is elengedhetetlen, mert a szétszórva hagyott biciklik hiányoznak a rendszerből, ami felhasználói, üzemeltetési, és városképi szempontból is gondot okoz. Az ügyfelek érdekében a rendszer push üzenetben és e-mailben is figyelmezteti a felhasználókat a szabályoknak megfelelő elhelyezésre. Amennyiben a Mol Bubi gyűjtőállomáson kívül hagyják a kerékpárt, 5000 forint elszállítási díjat kell fizetni. Az elszállítási díj bevezetésének nem a bírságolás a célja, hanem a helytelen használat megelőzése.

Az új Mobi-pontok nem Mol Bubi gyűjtőállomások

Fontos tudni, hogy a május végén átadott Mobi-pontok nem azonosak a Mol Bubi gyűjtőállomásokkal. A Mobi-pontok hálózata azért jött lére, hogy segítse a biztonságos közlekedést, és hozzájáruljon a rollerkáosz megszüntetéséhez, azaz a rendezettebb városképhez is. Ezeken a pontokon nem a Mol Bubi kerékpárokat, hanem a mikromobilitási közlekedési eszközöket lehet lerakni, ilyen jármű a többi között a magántulajdonú kerékpár és a roller, illetve ezek elektromos rásegítésű változatai.

Az aktuálisan elérhető és aktív Mol Bubi gyűjtőállomásokat a honlapon és az alkalmazásban található térképen lehet ellenőrizni.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.