Sátrak alatt festik a Lánchíd új pályaszerkezetét

Sátrak alatt festik a Lánchíd új pályaszerkezetét

Megkezdődött a medernyílás pályaszerkezetének, valamint a láncok alsó szakaszának rozsdásodás elleni védelme a Lánchídon. A munkálatokhoz sátrakat állítottak fel, amelyeket folyamatosan mozgatnak majd a szakemberek.

Zökkenőmentesen folyik a Lánchíd felújítása, a híd középső részén már elkezdődött az új acél pályatáblák, a javított bentmaradó szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának korrózióvédelme – tudatta közleményében a Budapesti Közlekedési Központ. A medernyílás pályaszerkezetén végzett munkához eddig négy festősátort állítottak fel a hídon, amelyeket folyamatosan mozgatnak majd a szakemberek, ahogyan haladnak előre a korrózióvédelmi bevonatrendszer felvitelével.

A láncok pilonokból leérkező részeinek festését már tavaly év végéig elvégezték a kivitelező munkatársai, a pályaszinten azonban csak azután láthattak hozzá a rozsdásodás elleni védelemhez, hogy az acélszerkezeti munkákat elvégezték, továbbá elbontották a hatalmas elemeket mozgató bakdaruk különleges sínpályáját. A láncok többi szakaszához hasonlóan a ponyvával borított állványzat alatt ezúttal is szemcseszórással távolítják el a régi festékrétegeket, majd felviszik az újakat. A budai és a pesti pilon koronasaruin, illetve a budai lánccsatornában továbbra is dolgoznak a szakemberek.

A pillérek között már elkészült az új járda

Közben már a parti nyílásokban is ütemezetten zajlik az új ortotróp acél pályatáblák elhelyezése. A 380 méter hosszú hídon a két pilon közötti – csaknem 200 méteres szakasz – tavaly december közepére egybefüggően járhatóvá vált, az alatta lévő régi acélszerkezeteken ugyanakkor még ezernyi hibát kellett kijavítani az elmúlt hónapokban. Elkészült időközben a pillérek közötti szakasz mindkét oldalán az új gyalogosjárda, és a szakemberek folyamatosan helyezik be a pályaszint alatti új vizsgálójárda szerkezetét is. Most már a pillérek és a partok köz��tti részen haladnak „kifelé” az új útpályát alkotó, 6-8 tonnás acélelemek elhelyezésével. Az eddigieknek megfelelően szimmetrikusan, két irányba haladva dolgoznak, néhány héten belül pedig a járdát is elkezdik építeni ezen a szakaszon.

A zászlótartó bástyák kőfelületei is megújulnak

A tervek szerint végzik a műhelymunkákat és a helyszíni kőmunkákat is. A pesti oldal déli zászlótartó bástyájának kövei már teljesen megújultak, és az északi bástyán is hamarosan befejeződnek a munkák. A kőfelületeket letisztították, a sérüléseket javították, és a szükséges kőcseréket is elvégezték, majd a pótlásokat az oroszlánszobrokhoz hasonlóan patinázták, vagyis a színüket a bástyák többi részéhez igazították. Ezekre az építményekre a felújítás során díszvilágítást szerelnek, amely megvilágítja a bástyákat és az új zászlótartókat, illetve zászlókat.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.