Újra utazhatunk a felújított Budavári Siklón

Újra utazhatunk a felújított Budavári Siklón

A budapestiek és a fővárosba látogató turisták egyik kedvenc járműve, az egyedülálló panorámát kínáló Budavári Sikló – több hónapig tartó fiatalító kezelés után – ismét szállítja az utasokat.

A Margit és Gellért a múlt év szeptember 1-jén költözött át a BKV Vasúti Járműjavító (VJSZ) telepére, ahol a legmagasabb szintű vizsgálatokat követően mindenre kiterjedő felújításon estek át. A járművek burkolati elemeinek eltávolítása után a vázszerkezet javítását és fényezését is elvégezték munkatársaink, a felújított vázszerkezetre kívül belül új faborítás került, de újra legyártották az ablakokat és az ajtókat is. A két kocsi elektromos egységeit is felújítottuk, illetve kicseréltük. De nemcsak a szépséget tartottuk szem előtt, a nagyobb utasbiztonság megteremtésére is odafigyeltünk: a járművek vészfék rendszerét is felújítottuk, amely kötél-szakadás vagy sebességtúllépés esetén megállítja a kocsikat a ferde pályán.

Azonban nemcsak a Margit és a Gellért született újjá az elmúlt hónapokban, hanem a 30 fokos lejtésű, 100 méter hosszúságú pálya is, amely többek köz��tt új síneket, kapcsolószereket, a felújítással egy időben pedig leesés elleni védelmi rendszert kapott, a támfalak melletti lépcsők mellé pedig korszerű korlát is épült. A korlátnak köszönhetően az utasok a pályán megálló kocsiból is biztonságosan ki tudnak szállni, és meg tudják közelíteni a legközelebbi állomást.

A két jármű – a Margit és a Gellért – december 15-én került vissza a helyére, majd a pályamenti működtető berendezések visszaszerelése és beállítása után elkezdődhettek – különböző terhelési viszonyok között – a próbafutások.

A sikeres próbafutás és a Közlekedési Hatóságtól kapott üzembehelyezési engedély kézhezvétele után, a Budavári Sikló immár megújulva, teljes pompájában áll ismét szolgálatba, 8:00-22:00 óra között szállítja az utasokat.

Egyre kevesebben bliccelnek a budapesti tömegközlekedési eszközökön a BKK adatai alapján. Azonban a bliccelők között rendre vannak olyanok, akik (az elévülés téves reményében) halogatják a pótdíj befizetését, emiatt végül hatalmasra duzzadt összeget kénytelenek fizetni.

Az év eddigi legszorosabb cyclocross versenyét hozta a benidormi világkupa női futama. Vas Kata Blanka végig az élmezőnyben küzdött a dobogós helyekért, végül az ötödik helyen ért célba a Fem Van Empel győzelmével zárult versenyen.