Újjászületik a pesti Duna-part

Újjászületik a pesti Duna-part

Ütemezetten és a terveknek megfelelően zajlik a város egyik elöregedett, és ezért üzemeltetési szempontból mára már kockázatossá vált ivóvízfőnyomó-csövének cseréje a pesti Duna-parton.

A Fővárosi Vízművek saját forrásból végzi a Margit híd és az Erzsébet híd között húzódó, 1200 milliméter átmérőjű főnyomóvezeték cseréjét. A kulcsfontosságú ivóvíznyomócső 2021 augusztusában kezdődött kiváltása időszerű volt, mert a feszített vasbeton anyagú Sentab-csövek az élettartamuk végéhez közelednek.

A Lánchídtól északra 2021. augusztus 23-án, délre pedig november 6-án kezdődtek a munkák. A Jane Haining rakparton az Erzsébet híd felől a Lánchíd irányába haladhatnak az itt közlekedők, míg ellenkező irányban az Apáczai Csere János utcát használhatják, ennek köszönhetően sikerül a munkák forgalmi hatásait csökkenteni.

Az Erzsébet hídi csomópontnál, valamint a Széchenyi rakparton (a Jászai Mari tér és a Markó utca között) idén április végén kezdődhetnek a munkák, és előreláthatólag 2022. negyedik negyedévében fejeződnek be.

A rakpartok fejlesztése több lépésben történik meg: a pesti alsó rakpart Parlament és Margit híd közötti szakaszát már korszerűsítették, ahol gyalogos sétányt és fasort alakítottak ki az útpálya, valamint a Duna között. A projektnek köszönhetően megszűntek a kihasználatlan felületek, zöldebbé vált a partszakasz. A látkép, valamint a világörökségi helyszín nem sérült, sőt az új sétánynak köszönhetően 2021. december 13. óta a dunai panorámában gyönyörködhetnek az odalátogatók.

A pesti alsó rakparton zajló ivóvízfőnyomócsőcsere-beruházás miatt az Eötvös tér és a Margit híd közötti teljes útszakaszt lezárták a gépjárműforgalom elől. A mozogni vágyók a Margit hídtól a Kossuth Lajos téri (József Attila szobor előtti) feljáróig haladhatnak, a kerékpárral vagy rollerrel közlekedőknek, illetve a babakocsival sétálóknak is ezt érdemes igénybe venniük.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.