Idén ünnepli fennállásának 30. évfordulóját a Szlovén Idegenforgalmi Szervezet (STO), amely működésének ideje alatt az országba érkező turisták száma megnégyszereződött. Maja Pak Olaj, az STO igazgatója a jubileum kapcsán kiemelte, hogy az elmúlt három évtizedben Szlovénia népszerű turisztikai célponttá vált, az országot pedig a zöld, fenntartható és biztonságos jelzőkkel azonosítják.
Szlovénia vált a világ első zöld országává, Ljubljana pedig Európa zöld fővárosává 2016-ban. Az ország 2020-ban a Best of Europe díjat is megkapta, több turisztikai publikáció pedig a top desztinációk közé sorolta.
Az STO-t 1995-ben, akkor még más néven alapították, és az elmúlt években a szervezetnek kulcsfontosságú szerepe volt Szlovénia fenntartható, butikjellegű és autentikus úti céllá való fejlesztésében és népszerűsítésében. Míg 1995-ben mintegy 1,58 millió turista látogatott Szlovéniába, addig 2024-ben már 6,5 millió turistát regisztráltak az országban.
A turizmusból származó forgalom a szlovén bruttó hazai termék (GDP) 8,6 százalékát teszi ki, és több mint 59 000 embert foglalkoztat az ágazat.
Matjaz Han gazdasági, idegenforgalmi és sportminiszter leszögezte, hogy a turizmus sikere nem magától értetődő dolog. Szlovénia mai hírneve, mint zöld és biztonságos úti cél, harminc év stratégiai munkáján, világos jövőképen, valamint az állam és a turisztikai ágazat közötti együttműködésen alapul
– emelte ki a tárcavezető.