Meghódítaná a carsharing-piacot az AutoWallis

Meghódítaná a carsharing-piacot az AutoWallis

A jövő héttől Wigo néven működik a hazánkban megszűnő Share Now helyébe lépő carsharing szolgáltatás. Az AutoWallis Csoporthoz tartozó Wallis Autómegosztó Zrt. szolgáltatása olyan márkaként jön létre, amely teljesen a hazai igényekre szabottan biztosít mobilitást Budapesten.

Hamarosan szereplőváltás történik a magyarországi autómegosztók piacán. Október 24-ével megszűnik a Share Now carsharing szolgáltatás, ezzel egyidejűleg a Wallis Autómegosztó saját szolgáltatást indít Wigo márkanéven. A Share Now hazai ügyfelei – a magánszemélyek ugyanúgy, mint a vállalatiak – automatikusan a Wigo felhasználóivá válnak. Ehhez mindössze elég letölteniük a Wigo alkalmazását, amely már elérhető iOS-en és Androidon egyaránt, és egy jelszóváltoztatás után használatba vehető. A Share Now ügyfeleiből azért válhat egyből Wigo-felhasználó, mivel az AutoWallis Csoport az üzemeltetője volt a most kivonuló szolgáltatónak. Azok a felhasználók, akik a korábban a Share Now-ra regisztráltak, külföldön továbbra is igénybe tudják venni a szolgáltatást.

Célunk, hogy a Share Now Magyarország 100 ezer fős magyarországi felhasználótábora október 24-től zavartalanul élvezhesse tovább a megújuló autómegosztó szolgáltatásait új funkciókkal és applikációval, a megszokott autókkal és zónával – nyilatkozta Koralewsky Márk, a cég vezérigazgatója, aki hozzátette, hogy a Wigo márka bevezetésével még inkább személyre szabott ügyfélélmény kialakítása és olyan új funkciók bevezetése a jövőben, amelyek még inkább a hazai felhasználói igényeket szolgálják ki.

Rendkívüli rugalmassága a carsharinget arra is alkalmassá teszi, hogy a közösségi közlekedés más eszközeivel kombinálva legyen része a hatékony városi mindennapoknak. amihez az itthoni támogató szabályozási környezet is elengedhetetlen – emelte ki Koralewsky Márk.

Hozzátette, hogy ehhez jó példával szolgálhat, hogy Nyugat-Európában és a régióban is egyre több nagyváros ismeri fel az autómegosztás előnyeit és integrálja közlekedési infrastruktúrájába a szolgáltatást. Ennek támogatása minden felhasználó és városlakó érdeke, a szolgáltatás ugyanis szignifikánsan kevesebb autót eredményezhet az utakon, ami egyszerre jelent kevesebb dugót és több szabad parkolóhelyet.

Ezt az integrációs irányt tartja követendőnek a Wigo is, amelyet még relevánsabbá tesz, hogy ez a mobilitási alternatíva a saját autó beszerzésének és fenntartásának drágulásával párhuzamosan egyre költséghatékonyabbá válik. Az újonnan regisztrálók október 24-től tudnak csatlakozni a Wigo-hoz. A szolgáltatónak Budapest mellett az agglomerációban is komoly tervei vannak, a csaknem 100 négyzetkilométeres szolgáltatási területet olyan, folyamatosan növekvő külső zónák egészítik ki, mint Budakalász, Budaörs, Dunakeszi vagy Érd.

A Share Now remek eredményeket produkált 2022-ben, az autókkal az egy évvel korábbinál kétszer több kilométert tettek meg a felhasználók, jelentősen emelkedett az ügyfélszám és a flottaméret is.

Egy friss kutatás a digitalizáció szerepét vizsgálták a fenntarthatósági célok elérésében. E szerint a cégek többsége adathiánnyal szembesül, és ha rendelkezésre is áll az adat, nem tudnak mit kezdeni vele. A mesterséges intelligencia használatától ezen a téren is sokat várnak.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe történelmi csúcsot ért el, majd zuhanórepülésbe kezdett. A BUX eséséhez a vezető részvények is hozzájárultak, egyedül a Mol zárta pluszban a hetet.