Terjed a mesterséges intelligencia: hamarosan az autónkkal is beszélgethetünk

Terjed a mesterséges intelligencia: hamarosan az autónkkal is beszélgethetünk

Knight Rider színre lép. A Continental és a Google együttműködésének keretében generatív mesterséges intelligenciával szerelik fel a járműveket.

Hamarosan a mindennapi életünkben is megelevenedhet az ikonikus Knight Rider sorozat. A Continental technológiai vállalat a napokban jelentette be, hogy partnerségre lép a Google Cloud-dal, az együttműködés részeként a két cég közösen épít generatív mesterséges intelligenciát a jövő autóiba. Ezzel a német autóipari vállalat lesz az egyik első autóipari beszállító a világon, amely ezt a technológiát közvetlenül a járművezérlő rendszerbe integrálja.

A fejlesztésnek köszönhetően a járművezetők képesek lesznek beszélgetni autójukkal. Például arról, hogy teljesen megpakolt állapotban mekkora a megfelelő abroncsnyomás, vagy nyaraláskor a tervezett útvonal mentén milyen nevezetességek találhatóak. A mesterséges intelligencia képes lesz összegyűjteni a szükséges információkat és megválaszolni a kérdéseket. Az együttműködésben a két vállalat egyesíti szakértelmét az autóipar, a szoftverek, a mesterséges intelligencia és a felhőalapú számítástechnika területén.

A Google-lel közösen mesterséges intelligenciával ruházzuk fel az autókat, mely egyedülálló élményt nyújt a járművezetők számára. A megoldást Smart Cockpit névre keresztelt nagy teljesítményű számítógépünkre (HPC) fejlesztjük és arra számítunk, hogy mindössze 18 hónapon belül megvalósulhat. Ez egy újabb olyan lépés, mellyel valóra válthatjuk víziónkat a szoftveralapú járművekről – ismertette Philipp von Hirschheydt, a Continental igazgatótanácsának tagja és az Automotive szektor vezetője az IAA Mobility sajtótájékoztatóján.

A múlt héten megrendezett IAA Mobility nemzetközi járműipari szakkiállításon a német vállalat egy demó járművel mutatta be a nagy teljesítményű számítógépébe integrált generatív AI-rendszert. Ezzel a megoldással széleskörű igényeket szolgálhat ki a jövőben, mivel iparági szakértők szerint a következ�� tíz évben a nagy teljesítményű járműszámítógépek piaca eléri a több tízmilliárd eurót.

A Google Cloud mesterséges intelligencián alapuló rendszere lehetővé teszi, hogy a sofőrök valós párbeszédet folytathassanak autójukkal, legyen szó akár az útvonal mentén található szállodákról vagy turisztikai látványosságokról. Ha a vezető esetleg többet szeretne megtudni egy közelben lévő történelmi épületről, a rendszer valós időben részletes információkat állít össze, és egy múzeumi audionarrációhoz hasonlóan játssza le azokat.

Amennyiben a sofőrnek további kérdései adódnának, a korábban elhangzottak ismétlése nélkül is felteheti azokat a rendszernek: a Google Cloud társalgási generatív mesterséges intelligenciája képes lesz kontextusban értelmezni azokat. A Continental biztosítja, hogy a rendszer hozzáférjen a járműre vonatkozó konkrét információkhoz is (mint a kezelési útmutató). Így az autó például meg tudja majd mondani, merre találjuk az USB-portot, vagy mekkora az ideális guminyomás telepakolt jármű esetén. Az AI képes lesz folyamatosan tanulni, ezáltal új tartalmakat létrehozni és alkalmazkodni a felhasználó preferenciáihoz.

Ezzel a Continental újabb jelentős lépést tesz az átfogó, aszfalttól a felhőig terjedő digitális ökoszisztémájának megépítése felé, illetve tovább bővíti beépített Smart Cockpit fedélzeti számítógépének funkcióit. A vállalat az autógyártók számára ezáltal egyszerűsíti és lerövidíti a különböző alkalmazások fejlesztési idejét, és párhuzamosan költséget is csökkent. A rendszer egyszerre nyújt kiváló teljesítményt és felhasználói élményt, továbbá kellően rugalmas, hogy a legkülönbözőbb autógyártói igényeknek is megfeleljen. A német cég volt az első autóipari beszállító, amely elérhetővé tette a nagy teljesítményű számítógépek használatát a járművekben.

Összesen mintegy hatvan busz és teherautó feltöltéséhez elegendő üzemanyagot termel naponta az osztrák főváros első zöldhidrogén-üzeme. A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használó üzem április elején kezdte meg működését Bécs Simmering városrészében.