Kiderült hogy használják a Volán utasai a vármegyebérleteket

Kiderült hogy használják a Volán utasai a vármegyebérleteket

A május elsején bevezetett ország- és vármegyebérletek miatt módosultak a tömegközlekedésen utazók jegyvásárlási szokásai. A Volánbusz munkatársai felmérésük során több érdekességet és hiányosságot is feltártak.

A Volánbusz autóbuszvonalainak több mint felén elemezte június 26. és július 16. között az ország- és vármegyebérletek használatát. A felmérés elsődleges célja az volt, hogy információkat szerezzen a vállalat az új bérlettípus felszálláskori érvényesítésének működéséről, és feltárja az esetleges nehézségeket, a tapasztalatok összegzése alapján pedig megoldást találjon a felmerült problémákra.

Az ország- és vármegyebérletek május elsejei bevezetése fontos újítás volt a hazai személyszállítási közszolgáltatás életében. Az új bérlettípusok értékesítésének megkezdését komoly előkészítés, szakmai munka előzte meg, aminek köszönhetően az új díjtermékek bevezetése szinte zökkenőmentesen zajlott a Volánbusz járatain is. A társaság az első időszakban felmerült, a bérletek használatával és érvényesítésével kapcsolatos kisebb problémák részletes feltárása, illetve hatékony kezelése érdekében június végén háromhetes vizsgálatot indított.

A felmérésben részt vett munkavállalók 1548 autóbuszvonal járatain személyesen, kérdőívek segítségével mérték fel az utasok és az autóbusz-vezetők ország- és vármegyebérlet-használattal és -érvényesítéssel kapcsolatos szokásait, valamint a bérletek érvényesítéséhez használt validátorkészülékek működését.

A csúcsidőben, illetve csúcsidőn kívül is végrehajtott felmérés alatt az utasok 93 százaléka automatikusan érvényesítette a bérletét felszálláskor, vagyis elmondható, hogy tájékozottak az új rendszer használatával kapcsolatban. A bérletet nem érvényesítő utasok figyelmét az autóbusz-vezetők az esetek többségében felhívták az eljárás elvégzésére.

Az autóbusz-vezetők 96 százaléka már az új szabályok betartásával végezte munkáját.

A validátorkészülékek működésének vizsgálata megállapította, hogy a validátorok az esetek több mint 80 százalékában az első vagy legfeljebb a második próbálkozásra érvényesítették a bérleteket.

A közlekedési vállalat keresi a megoldást a felmerül problémák hatékony kezelésére, ezen belül a validátorok működésével kapcsolatos kisebb technikai problémákra. Az autóbusz-vezetők rendszeres oktatásának keretében a Volánbusz továbbra is nagy hangsúlyt fektet az új bérlettípusok érvényesítésének, ellenőrzésének részletes folyamatára és szabályaira, kiemelt figyelemmel a bérleten feltüntetett igazolvány ellenőrzésére. A társaság arra számít, hogy az intézkedéseknek köszönhetően zökkenőmentesebbé váló utasáramlás elősegíti a szolgáltatási színvonal emelését, növeli az utasok elégedettségét, és ezáltal javítja az autóbusz-vezetők munkavégzési körülményeit is.

Magyarország 20 évvel ezelőtt csatlakozott az Európai Unióhoz. A csatlakozás évfordulóját évek óta futóversennyel ünneplik Budapesten, a rendezvényév évre rengeteg embert mozgat meg. A 20 kilométeres távot egyéniben és csapatban is teljesíteni lehetett.

A Budapesti Értéktőzsdén is érződött az egész Európára jellemző kedvezőtlen befektetői hangulat. A BUX eséséből a főbb részvények többsége is kivette a részét.