Újabb elismerést zsebelhetett be a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, miután a Skytrax háromnapos, minden szolgáltatásra kiterjedő audit eredményeképp négycsillagosra emelte a légikikötő minősítését. A szállodák rangsorolásához hasonlóan a független szakértők ebben az esetben is az 1 és 5 csillagos szint közötti rangsorolást végzik el, csak épp repülőterekre szabva. A minősítési folyamat során több mint 500 teljesítménymutató alapján vettek górcső alá minden olyan szolgáltatást és területet, amelyekkel az utasok találkozhatnak.
Az ellenőrzést végző szakemberek más repülőterek számára is pozitív példaként emelték ki a gyorsan haladó, hatékony, hosszú sorok nélküli biztonsági ellenőrzést, a várakozási idő számos helyen történő megjelenítését, a repülőtér egyedülállóan esztétikus dizájnját, valamint az egyes mólón található gyermekjátszót és a mozgáskorlátozott utasok számára kialakított, kórházi ággyal és emelőszerkezettel is felszerelt létesítményeket.
Szintén példaértékűnek ítélték az auditorok a repülőtéren ingyenesen rendelkezésre álló minőségi babakocsi használat lehetőségét, és a nagy számban rendelkezésre álló poggyászkocsik elérhetőségét.
Ezt megelőzően a szervezet 2019-ben végzett hasonló vizsgálatot, ekkor még háromcsillagosra értékelve a budapesti légikikötőt.
A Budapest Airport újraalkotta vállalati stratégiáját, melynek egyik fő célja a négycsillagos minősítés elérése volt. A stratégiai célkitűzések végrehajtására egy dedikált szervezeti egységet is létrehoztak, amely a repülőtéri szakterületekkel közösen dolgozik a még jobb utasélményért. A tagok elkészítették a repülőtér átfogó értékelését, amely alapján részletes akciótervet dolgoztak ki, és megvalósították a további minőségfejlesztéshez szükséges projekteket.
Óriási eredmény és nagy büszkeség, nem utolsó sorban pedig a következetes stratégiánk sikerének fontos visszaigazolása a negyedik csillag megszerzése. A közelmúltban sorban elnyert rangos díjakkal együtt ez a minősítés egyszerre elismerése a teljes repülőtéri közösség kiváló munkájának, és az évek óta folyamatosan tartó, utasélmény növelését célzó fejlesztéseinknek. Azt gondolom, hogy aki a budapesti repülőtérről indul, vagy ide érkezik meg, az egy igazi élménnyel kezdi és zárja az utazását, és mindannyian büszkék lehetünk rá, hogy a magyarok repülőtere Európa élvonalában helyezkedik el
– nyilatkozta a díj megnyerésével kapcsolatban Chris Dinsdale, a Budapest Airport júliusban távozó vezérigazgatója.
A négycsillagos minősítés megszerzése mögött a teljes repülőtéri ökoszisztéma közös célért végzett elkötelezett és kemény munkája áll, amelyre méltán büszkék lehetünk. Itt azonban nem állunk meg, folyamatosan figyeljük a fejleszthető területeket, és a minőség és a szolgáltatások színvonalának emelése a jövőben is kiemelt fókuszterület marad a Budapest Airport számára. Célunk, hogy az utasok továbbra is érezzék, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egy négycsillagos légikikötő, ahonnan mindig öröm indulni, és ahová öröm megérkezni. A repülőtéri közösség, az itt tevékenykedő kiváló szakemberek nap mint nap ezért dolgoznak
– vélekedett Kam Jandu, a Budapest Airport májusban kinevezett új vezérigazgatója.
Hozzátették, hogy a repülőtér üzemeltetője a minősítési folyamat részeként az auditorok által megfogalmazott fejlesztési javaslatokat megvizsgálja és beépíti a repülőtér jövőbeni működésébe.