A keresőmotorjának új verziójával válaszol a Google az olyan feltörekvő, mesterséges intelligencia alapú versenytársakra, mint a Bing és a Chat GPT. Ezek a változások forradalmasítani fogják a keresővel való interakcióinkat, és mélyreható hatással lesznek a cégek SEO és tartalommarketing stratégiáira.
Az olyan chatbotok, mint a Google Bard, a Microsoft Bing és az OpenAI ChatGPT egyre nagyobb teret hódítanak, a keresőmotorok a beszélgetésalapú megközelítés felé mozdulnak el. A vállalkozásoknak a tartalmaikat a társalgási keresésre kell optimalizálniuk azáltal, hogy közvetlenül a felhasználók kérdéseire reagálnak, és természetesebb nyelvi stílust alkalmaznak tartalmaikban
– vetítette előre Tóth Mihály, a KERKOM marketing kommunikációs szakembere.
Visszaeshet a hirdetések száma a találatokban
A szakértől úgy gondolja, hogy a keresőmotorok személyre szabottá válásnak erősödésével a cégeknek is hamarosan változtatniuk kell megszokott stratégiáikon.
A vállalkozásoknak a jobb felhasználói élmény biztosítására kell összpontosítaniuk. Ez magában foglalhatja a weboldalak mobileszközökre való optimalizálását, az oldal betöltési sebességének javítását, valamint a felhasználók egyedi igényeihez és preferenciáihoz igazodó tartalom létrehozását
– emelte ki Tóth Mihály.
A Google keresőmotor-fejlesztése után is azt tervezi, hogy a hirdetéseket a keresési találatok között tartja, a felhasználók számára azonban az AI által generált válaszok növekvő relevanciája okán ezek jelentősége is visszaeshet. A szakember szerint a cégeknek vállalkozásoknak alternatív lehetőségeket kell keresniük a felhasználók bevonására, például szponzorált tartalmakat, natív hirdetéseket vagy éppen influencer marketinget kell alkalmazniuk.
A marketingstratégiát is átírhatja a mesterséges intelligencia
Mivel a Google már gőzerővel fejleszti az olyan mesterséges intelligencia alapú eszközöket, mint a GIFI, a Tivoli Tutor és a Searchalong, így a vállalkozásoknak is szükséges lehet megfontolniuk, hogy az AI-alapú technológiákat beépítsék marketingstratégiáikba. Az ilyen eszközök sokszor segíthetnek a célzottabb tartalmak létrehozásában, személyre szabott tanulási élményt nyújthatnak, és fokozhatják a felhasználók elkötelezettségét.
Mivel a keresőmotorok és a mesterséges intelligencia technológiák egyre fejlődnek, a vállalkozások számára létfontosságú, hogy tájékozottak maradjanak a legújabb fejleményekkel kapcsolatban. Az iparági hírek rendszeres nyomon követése és a stratégiák ennek megfelelő kiigazítása segít a vállalkozásoknak abban, hogy versenyképesek maradjanak a folyamatosan változó digitális környezetben
– zárta gondolatait Tóth Mihály.